مهم: بصیرت انقلابی و ولایت مداری عاقلانه در تقابل با انفعال اندیشه و تبعیت جاهلانه

یک ولایت پذیری تعبدی_اخباری که فرآیند تربیت فکری و ارتقا سطح تحلیل جریان حزب الله را با اختلال جدی و خطرناکی مواجه میکند. جوانان حزب اللهی تبدیل به افرادی میشوند که ریش دارند ، پیراهن هایشان را روی لباسشان می اندازند، راهپیمایی و هیئت میروند و همین! یک حزب اللهی تیپیکال و سطحی با شاخصه های ظاهری محدود. فردی که هیچ گاه نمیتواند به وقایع پیرامونش واکنش های سریع، عمیق و انقلابی نشان بدهد و همواره منتظر صدور حکم از جانب "بالا"ست و در زمان های اضطراری و حساس که همه چیز سریع در حال گذر است و عکس العمل ها به شدت اهمیت می یابد اگر از جانب "بالا" حکمی اخذ نگردد، منفعلانه ، قافله ای را معطل تردید و انفعالش خواهد کرد...

حمایت اصولگرایان از حسن روحانی در انتخابات پیش رو؛ حربه یا واقعیت!؟

در ماه های گذشته ناظران سیاسی به تحلیل های مختلفی درباره یک دوره ای شدن ریاست جمهوری حسن روحانی، رد صلاحیت احتمالی وی و شکست او از یک نامزد قوی اصولگرا، دست زده اند. اما اخیرا نوعی دیگری از تحلیل و آنهم از سوی اردوگاه حامیان اصلاح طلب قوت گرفته است. و آن این است که اصولگرایان نیز از روحانی حمایت خواهند کرد و آنها نیز نیاز دارند رئیس جمهور بعدی حسن روحانی بماند!

چشمان بسته دولت یازدهم در مواجهه با معاهدات بین المللی/ بررسی آسیب ها و تهدیدات موجود در متن FATF

مسئولان دولت و وزارت امور خارجه و اقتصاد بیش از یکسال به طور محرمانه با FATF مذاکره می کردند و تا زمانی که FATF در نشست بوسان کره جنوبی، بیانیه ای درباره توافق با ایران منتشر نکرده بود، موضوع به طور محرمانه از سوی دولت پیگیری می‌شد. به طوری که مراجع قانونی و نظارتی همانند مجلس شورای اسلامی و حتی شورای عالی امنیت ملی از این موضوع با خبر نبودند. اجرای بخشی از قوانینFATF به منزله سفید امضا به طرف مقابل است و ایران را تا زمان نامشخص به اجرای قطعنامه های ناشی از متهم شدن وزارتخانه ها یا نهادهای نظامی ما به همکاری با تروریسم متعهد می‌کند و مکلفیم این قطعنامه ها را اجرا و نهادهای داخلی خود را تحریم کند.

مهم: کنوانسیون پالرمو خطرناک تر از FATF / پالرمو، کنوانسیونی برای حمایت از داعش و تهدیدی علیه ایران

آن زمان که حسن روحانی از آمادگی برای برجام دو سخن گفت برخی از کارشناسان از برنامه دولت یازدهم برای قرار گرفتن در قوانین و عهدنامه های بین المللی و همچنین پذیرش تعهداتی به غیر از برجام خبر دادند. تعهداتی که در بسیاری از موارد زمینه ساز نفوذ انقلاب زدایی از سیستم تصمیم گیری و تصمیم سازی در کشور است و به‌عنوان چراغ سبز دولتی ها برای گفت‌وگو پیرامون موضوعاتی همچون برنامه موشکی، سیاست های منطقه ای، حقوق بشر و ... با غرب می باشد که درنهایت موجب کنترل قدرت و کاهش اثرگذاری در منطقه و به مخاطره افتادن امنیت ملی کشور خواهد شد. در حالی که توجه اکثر کارشناسان و نمایندگان مجلس به توافق FATF مشغول است و در روزهای گذشته انتقادات فراوانی از سوی علما، نخبگان و سیاسیون به دولت حسن روحانی صورت گرفته است خبر می رسد که دولت زیر بار تعهدی دیگر تحت عنوان کنوانسیون پالرمو رفته است. کنوانسیونی که از قرارداد FATF هم به نوعی می تواند خطرناک تر باشد.

«خطا» وقتی تکرار می‌شود، نشانه «خط» است/ کارت دعوت مجدد هاشمی رفسنجانی برای داعش!

در حالی که آمریکا و متحدانش بی‌وقفه ایران اسلامی را به حمله نظامی تهدید می‌کنند و به اعتراف خود، تروریست‌های داعش را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران پدید آورده‌اند و از حضور نظامی و مستشاری مقتدرانه ایران در منطقه جیغ بنفش می‌کشند و... اصرار چندباره و مکرر آقای هاشمی رفسنجانی برای حذف برنامه موشکی ایران و محروم کردن کشور از نیروی نظامی با چه انگیزه‌ای صورت می‌پذیرد؟! اصرار آقای رفسنجانی اگر فقط یک‌بار بود - اگر چه باز هم نیاز به توضیح ایشان داشت، چرا که دعوت آشکار دشمن به حمله نظامی است- ولی می‌توانستیم با اغماض و احتمال «خطا» از کنار آن، عبور کنیم، ولی «خطا» وقتی تکرار می‌شود، نشانه «خط» است و از آنجا که پای جان و مال و ناموس مردم و استقلال و موجودیت کشور در میان است، باید به ملت توضیح بدهند که در پس اصرار ایشان چه ماجرای ناگفته‌ای هست و این توضیح از آن جهت ضروری است که اظهارات آقای رفسنجانی با هیچ منطق و معیار عقلی و شرعی نه فقط همخوانی ندارد، بلکه در تضاد و تقابل با عقل و شرع نیز هست.

بررسی کارنامه عملکرد دولت یازدهم از زاویه وعده های انتخاباتی رئیس دولت راستگویان!!!

با نزدیکتر شدن به ماه های انتخابات ریاست جمهوری درسال 96، باید منتظر بود تا دولت یازدهم در مقابل سیل خواسته های افکار عمومی در باب عملی شدن یا نشدن وعده های سال 92 پاسخگو باشد، چرا که انتخاب مجدد نیاز به اعتماد دوباره مردم به حسن روحانی دارد. صحنه انتخابات دارای این حسن است که مسائل صریح تر و شفاف تر عنوان می شوند و رقبای انتخاباتی نیز هر آنچه را می توانند برای پیروزی خود رو می کنند و راه گریزی برای فرار از پاسخگویی وجود ندارد؛ چرا که هر خطایی ممکن است شکست سنگینی را در پی داشته باشد. مرد سرخه ای، با وعده هایش و در شرایطی که نماینده احمدی نژاد در انتخابات 92 حضور نداشت، با اختلاف رأی اندکی ، از آزمون انتخابات در سال 92 پیروز بیرون آمد؛ اما در سال 96 این روحانی سمنانی، دارای یک کارنامه و عملکرد اجرایی مشخصی در طول 4 سال است.

آسیب شناسی نقش نخبگان و عموم مردم در ایجاد و حفظ اعتماد به نفس ملی

اعتماد به نفس ملی دایره بسیار گسترده‌ ای را شامل می شود به نحوی که می‌توان آن را مربوط به "باور عمومی نسبت به توان ملی برای تعریف و تحصیل اهداف ملی" دانست. لذا با توجه به تعاریف گفته شده از اعتماد به نفس ملی می‌توان این مقوله را رکنی از ارکان قدرت ملی هر کشور و زمینه و رمز اقتدار، استقلال، عزت، توسعه و سرفرازی، در همۀ ابعاد حیاتی بشمار آورد.  بنابراین مرجع خودباوری ملی، مجموعه افرادی است که با همدیگر برای دستیابی به اهداف خاصی کار می‌کنند. به بیان دیگر در اینجا گروه‌ و ملت، ادراکاتی جمعی از حس خودباوری و توانایی‌هایی خاص در انجام امور علمی، اجتماعی، سیاسی و .... دارند.

گره کور مشکلات اقتصادی با برجام / نگاهی بر کیفیت برنامه ریزی و عملکرد اقتصادی دولت یازدهم در سه سال گذشته

در یک جمله اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را توضیح دهیم، عبارت است از: "حمایت از تولید ملی و سرمایه‌گذاری، اصلاح قوانین و ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی و بانکی و حفظ و توسعه‌ی ذخایر ارزی و منابع خدادادی با استفاده از بسیج همگانی." متأسفانه در این مدت که از عمر دولت می‌گذرد، هیچ‌یک از موارد ذکرشده به مرحله‌ی اجرا درنیامده‌اند و در هیچ‌یک از موارد فوق، رشد نداشته‌ایم و حتی ضعف‌های بزرگ نیز مشاهده می‌شود. در حال حاضر توسعه‌ی تولید ملی و جذب سرمایه‌گذاری، به پایین‌ترین حد در چند سال گذشته رسیده است.

تنزل 5 رتبه ای اعتبار پاسپورت ایرانی از پایان دولت دهم تا 2015 / ارتقاء عزت ایرانی با فروش عزت ملی ممکن نیست

هرچند دفاع از حقوق اتباع یک دولت در خارج از مرزهای آن و به‌طور کلی حقوق کنسولی، جزء وظایف یک دولت و اهداف سیاست خارجی آن به‌شمار می‌آید، اما همه‌ی سیاست خارجی این نیست.حتی دولتی که آرمان‌های سیاست خارجی خود را محدود به منافع درون مرزهای خود کرده باشد نیز تنها هدف‌گذاری سیاست خارجی خود را محدود به سهولت ویزا برای اتباع خود نمی‌کند. چه برسد به دولت جمهوری اسلامی ایران که بر اساس آرمان‌ها و اهداف عالی انقلاب اسلامی، برای خود رسالتی جهانی و فراجغرافیایی ترسیم کرده است. اصولاً عزت ایرانی، عزت قریب به هشتاد میلیون ایرانی است که در داخل و خارج از کشور زندگی می‌کنند و این مفهوم عزت با هویت اسلامی‌ایرانی آن‌ها گره ‌خورده است.

تأملی بر پیوند استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و روسیه با نیم نگاهی به سه دوره روابط تاریخی این دو کشور

 شواهد نشان می‌دهد که دور جدیدی از روابط میان ایران و روسیه خصوصا در حوزه نظامی و تسلیحاتی در حال شکل‌گیری است؛ امروز در هر دیدار دوجانبه مقامات ایران و روسیه، از روسای جمهور گرفته تا وزرای خارجه و دفاع، یکی از مهمترین موضوعات مورد علاقه دوطرف، صحبت درخصوص توافق‌های نظامی و تسلیحاتی است و این یک دلیل دارد، همه این شواهد می‌گوید که ایران و روسیه به شدت به یکدیگر نزدیک شده‌اند.روابطی که البته رهبر معظم انقلاب در خصوص آن بر چند نکته مهم تاکید فرموده‌اند: اول اینکه «استحکام روابط با رعایت منافع ملی باشد» و دوم «روابط و گسترش مناسبت با روس‌ها بنیادی، ماندگار، محکم و راهبردی برگزار شود.»