امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار از دانشجویان و دانش‌آموزان-مورخ ۱۳۹۴/۸/۱۲-، مبارزه‌ی ملت ایران با استکبار را مبارزه‌ای «منطقی، خردمندانه و متکی بر تجربیات تاریخی» خواندند و با استناد به مشکلات و ضرباتی که به علت اعتماد به آمریکا و ساده‌اندیشی برخی سیاسیون، در تاریخ معاصرِ کشور به‌وجود آمده افزودند: "آمریکا، همان آمریکای قدیم است اما عده‌ای مغرض و یا ساده‌لوح تلاش می‌کنند این دشمن توطئه‌گر را در افکار عمومی ملت به فراموشی و غفلت بسپارند تا آمریکا در فرصتی مناسب خنجر را از پشت فرو کند."

شما وقتی با کسی قهرید، وقتی با کسی حرف نمی‌زنید، رودربایستی با هم ندارید. در مقابلِ هم، هیچ حالت توقّعی وجود ندارد. اما وقتی با کسی مذاکره شروع شد؛ پشت میز نشستید؛ یک قهوه با هم خوردید؛ یک گپ دوستانه هم در کنارش با هم زدید؛ در فلان محفل بین‌المللی نشستید و با همدیگر یک خرده درددل کردید؛ بعد رودربایستی به‌وجود می‌آید. آن‌وقت، اوّلِ شروعِ تحمیلات است. بدبختیهای انقلابهای دنیا و تسلّط و نفوذ آمریکا از همین جا شروع شد. مثل کشورهایی که بنده نمی‌خواهم اسم آنها را بیاورم. امروز هم آن کشورهای بیچاره، غالباً چهره‌های بسیار بدی دارند. این است که روی مذاکره فشار می‌آورند. اصرار می‌کنند که «ایران چرا نمی‌آید با ما مذاکره کند؟» عدّه‌ای هم که آدمهایی ساده‌لوحند، یا نمی‌دانم، مرعوبند، یا بی‌اطّلاعند، یا غیر سیاسی‌اند، در داخل خودمان این حرفها را تکرار می‌کنند. من نمی‌دانم می‌فهمند چه دارند می‌گویند؟!... خیال می‌کنند حرف زدن دو نفر آدمِ معمولی است که گوشه‌ای بنشینند و صحبت کنند. نمی‌فهمند این مذاکره‌ای که دشمن این قدر روی آن اصرار می‌کند، چه خطرات بزرگی برای جمهوری اسلامی دارد. بنده معتقدم که تکرار این حرفها از طرف آنها هم، کار بدی است. من این را عرض می‌کنم. این نظر بنده است. بنده معتقدم: برای رایج کردن یک گناه در عمل، یکی از راههایش این است که آن گناه را در زبانها رایج کنند. آن قدر بگویند که قبحش از بین برود!
بیانات در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۳۷۲/۰۸/۱۲

«پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ حسین مهدیزاده نراقی/ قابل توجه عزیزانی که صرفا با تصور افزایش سطح رفاه، منتظر ورود آمریکا، چکمه پوش هایش و نفوذ آنان به این کشورند :

در مورد شهر بغداد اینگونه میخوانیم:

بغداد پیش از ورود آمریکا:

بزرگترین شهر جنوب غرب آسیا(بعد از تهران) و با جمعیت نزدیک به 10 میلیون نفر؛ شهری تاریخی که دوران پرشکوه تمدنی را نیز به خود دیده است....

« نزدیک به یک نسل پس از پیدایش بغداد ( یعنی سالهای 760 تا 840 میلادی) این شهر به قطب علم آموزی و تجارت تبدیل گشت ، به طوری که پایتختِ دانش مسلمانان در شرق شد. »

اما....

بغداد پس از ورود آمریکا:

« پس از اشغال عراق در ماه‌های مارس و آوریل سال ۲۰۰۳ و در جریان تسخیر سال ۲۰۰۳ عراق، بغداد تحت شدیدترین بمباران‌ها قرار گرفته و در روزهای ۷ آوریل –۹ آوریل تحت کنترل ایالات متحده درآمد.

بعد از تسخیر بغداد و عراق،وضعیّت امنیتی بغداد پایین آمد، به گونه ای که بمب گذاری های هر روزه در این شهر جان بسیاری را گرفته و طبق برآوردها از ابتدای ورود آمریکا به عراق و تا به امروز بیش از یک میلیون کشته در این کشور، سوغات « کدخدای موب و باهوشی » است که از دید برخی « نئولیبرال های متدینِ غیرِ معتقد به مبارزه با نظام سلطه» دیگر شیطان بزرگ نیست!

« یک نظر سنجی در 23 سپتامبر2003 نشان میداد که بیش از دو سوم(بیش از 67 درصد) جمعیت ده میلیونی بغداد، معتقد بودند که « سرنگونی صدام » ارزش آن را داشت که بغداد به دست آمریکایی ها تسخیر شود و انتظار بهتر شدن وضع زندگیشان در 5 سال آینده را داشتند....

پنج سال بعد همین نظرسنجی نشان میداد تنها 13 درصد مردم بر نظر قبلی خود استوارند و دیگران « تحت بیرقِ صدام بودن!» (را با وجود دیکتاتوریِ وی!) بهتر و قابل قبول تر  از تسخیر توسط آمریکا و نتیجتا نامنی های گسترده و کشتار وسیع در اثر حملات تروریستی می دانند.» (دویچه‌وله فارسی: جایگاه تهران در میان بهترین و بدترین شهرهای جهان. ۳ ژوئن ۲۰۱۲)

«در سال ۲۰۱۲ بغداد با کسب رتبه ۲۲۱ عنوان بدترین شهر دنیا برای زندگی را به خود اختصاص داد. شرایط بد امنیتی یکی از مهمترین دلایل کسب این رتبه بوده‌است.» ( دویچه‌وله فارسی: جایگاه تهران در میان بهترین و بدترین شهرهای جهان. ۳ ژوئن ۲۰۱۲)

آیا شکوه و امنیت تهران بزرگ نیز به مثابه بغداد رو به افول، فروپاشی و نا امنی است؟

هشدار : خطر نفوذ...

پی نوشت:

هشدار رهبری معظم انقلاب در جمع نخبگان نسبت به خطرات از بین رفتن امنیت:

« این توانایی‌ها را، [این‌] «هر کاری میتوانید بکنید» را از انقلاب و نیز از تأمین‌کنندگان امنیّت کشور بدانید. این شهید همدانی که چند روز قبل شهید شد،(۵) شما دیدید وقتی [پیکرش‌] رفت به همدان، همه‌ی شهر آمدند و تشییع جنازه‌اش کردند؛ این قدردانی است.... اینها دارند امنیّت را برای من و شما حفظ میکنند. اگر امنیّت نباشد، دانشگاه نیست، تحقیق نیست، پژوهش نیست، نخبه‌سازی نیست. آنجایی که امنیّت نیست، در واقع هیچ‌چیز نیست؛ آنجا زندگی انسانها هم در خطر تهدید لحظه‌ای و دائمی است..»

بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در نهمین همایش ملی «نخبگان فردا»22 مهرماه 1394

رونوشت به :

#نئولیبرال های متدینی که مقصد بعدی شان نیویورک و لندن است!

#سینه چاکان ایالات متحده

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/QSGKF