حامیان برخی کاندیداهای انتخاباتی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بهره گرفتن از عوامل داخلی و خارجی مرتبط تلاش می کنند تا چهره سازمان ورزش که یکی از زیر مجموعه های شاخص دولت به شمار می رود را مخدوش کنند.

به گزارش شبکه ایران، حضور ناگهانی سوزوکی رئیس لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در تهران برای بازدید از بازی پرسپولیس با بنیادکار ابهامی جدی‌ در اذهان ایجاد کرد،چرا که در طول سال‌های اخیر تاکنون سابقه نداشته چنین مسوولی در این سطح بالا در کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نظارت از یک بازی کاملا معمولی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان خود پا پیش گذارد و مسوولیت نظارت بازی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا را ایفا کند.

در شرایطی که همه به دنبال پیدا کردن دلایل حضور سوزوکی در تهران بودند، برخی محافل خبری مدعی شدند که سوزوکی پس از توصیه های یکی از اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تهران آمده است. این افراد مدعی شدند پس از آن که آقایان "ص" و "خ" متوجه شدند فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد برای انجام بازی ایران – اندونزی در ورزشگاه آزادی ساعت تمرین بازیکنان دو تیم بنیادکار و پرسپولیس را تغییر دهد به اطلاع آقای رئیس رسانند که فدراسیون فوتبال در آستانه یک تخطی بزرگ است و بهتر است خود راسا اقدام کنید.

به نظر می رسد برخی منابع مطلع داخلی پس از اطلاع از برنامه های فدراسیون فوتبال برای تغییر در ساعت تمرین این دو تیم مساله را به اطلاع مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانده اند و سوزوکی با توصیه منابع داخلی تصمیم گرفته است با سفر به تهران مانع از این کار شود.

اما چگونه می شود فردی نظیر سوزوکی که کوچکترین اطلاعی از برنامه های حمایتی تیم ملی ایران از سوی فدراسیون فوتبال ندارد در آستانه بازی های حساس و مهم تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی در ایران حضور یابد و این گونه دقیق و خط به خط در جلسه با کفاشیان از تصمیمات احتمالی فدراسیون فوتبال انتقاد کند.

هرچند فدراسیون فوتبال با تصمیم آنی خود فرصت هرگونه بهره برداری تبلیغاتی را از سوزوکی گرفت اما نمی توان اینگونه پنداشت که این اتفاقات کاملا طبیعی و ناگهانی است و هیچ یک از عوامل داخلی که در زمره مخالفان سازمان ورزش هستند در این زمینه نقشی ندارند.

زمانی که اطلاعات موثق این اتفاق را کنار هم قرار مکی دهیم می توانیم به راحتی چهره افرادی را در این پرونده تجسم کنیم که در گذشته نیز سوابقی این چنینی در مواجهه با مسائل ملی در کارنامه خود به ثبت رسانده اند.

گفته می شود طراحان این سناریو که این روزها به عنوان سرشاخه های ستاد ورزشی یکی از کاندیداها مشغول فعالیت هستند، با بهره گیری از ارتباطات حوزه بین الملل خود و دوستی دیرینه ای که با برخی سران کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند تمام اتفاقات داخلی را مو به مو به اطلاع مقام خارجی رسانده اند تا شاید با بهره بردن از این روش بتوانند فشار مضاعفی به سازمان تربیت بدنی که به عنوان یکی از زیرمجموعه های شاخص دولت نهم به شمار می رود بیاورند والبته از این منظر استفاده های سیاسی تبلیغاتی ببرند.

بر اساس اطلاعات موجود در این پرونده برخی اعضای صاحب نفوذ در کنفدراسیون فوتبال آسیا که تابعیت ایرانی دارند این روزها با بهره گرفتن از روابط خود در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در پی آن هستند تا به هر شکلی که شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی و تیم پرسپولیس، تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان مانع تراشی کنند.

هدف این اقدام ضدملی آن است که عنوان‌داران ملی در راه کسب پیروزی در این مسابقات به موفقیت مورد نظر نرسند تا برخی جریانهای سیاسی داخلی از طریق امکاناتی که در داخل کشور دارند فضای حاکم بر کشور را به گونه ای ملتهب نشان دهند.

گفتنی است دیروز سخنگوی سازمان تربیت بدنی نیز از هجمه سیاسیون به ورزش ایران خبر داد و در این خصوص افشاگری های نیز انجام داد.افشاگری هایی که در آنها احتمالا بتوان ردپای این افراد را به وضوح دید.