این توهین و اتهام به رئیس جمهور منتخب مردم اولین مورد در کارنامه رضا سراج محسوب نمی شود. وی که از هادیان سیاسی سپاه پاسداران محسوب می شود، در مورخ ۱۴ اردیبهشت ۹۱ طی سخنرانی در حرم عبدالعظیم ضمن بیان سخنانی ضد امنیتی مدعی شده بود که رئیس جمهور می خواهد به رهبر عزیز انقلاب جام زهر بنوشاند!

بار دیگر یک مقام نظامی به رئیس جمهور توهین کرده است. سردار رضا سراج از چهره های سپاه پاسداران با سخنان اخیر خود ثابت کرد که خط قرمز ها در توهین و اتهام زنی به رئیس جمهور به میزان زیادی جابجا شده است. سراج این بار مدعی شد که شعار زنده باد بهار رئیس جمهور سه هفته قبل در جلسه گروهک منافقین ساخته و پرداخته شده است!

وی گفت: «سه هفته پیش منافقین نشستی را با سخنرانی مریم رجوی در پاریس برگزار می‌کنند و شعار این نشست «بهار ایران» بوده و سه هفته قبل هم یک سامانه پیامکی با عنوان زنده باد بهار در داخل کشور فعال می‌شود!» سردار سراج همچنین بار دیگر ادعای زشت نوشاندن جام زهر به رهبری توسط رئیس جمهور را تکرار کرده است.

ریشه اتهام زنی های سردار سراج

"رضا سراج"؛ مردی که دوست دارد یک تحلیل گر خیلی مهم باشد. حتی خیلی مهم تر از چهره های شاخصی چون داوود احمدی نژاد و حسین شریعتمداری. این روزها داوود احمدی نژاد و پا به پای وی، حسین شریعتمداری به عنوان نخبگان سیاسی و تحلیل گران ارشدِ ائتلاف مخالفان محمود احمدی نژاد شناخته می شوند. این دو نفر در غیاب سراج مرتبا سخنرانی می کنند، سیاست خارجه و داخله را تحلیل می کنند و برای خود حلقه ای از مریدان و مستمعین دست و پا کرده اند.

اما عقب افتادگی این روزهای سراج از همنوعان خود – حاج داوود و حاج حسین – را لزوما نباید به معنی ضعف ,بی استعدادی او در تحلیل مسائل دانست. رضا سراج از آنجایی که سردار است و در استخدام در سپاه پاسداران، دست و پایش بسته است. سردار سراج برخلاف حاج داوود و حاج حسین برای ارائه تحلیل های خیلی مهم با محذوریت های زیادی مواجه است و تصور کنید اگر این محذوریت ها نبود سردار چه درخششی داشت!

با این وجود او در این شرایط سخت نیز حاضر به فروگذاردن تکالیف انقلابی اش نیست! باید بصیرت را افشاند ولو در سخت ترین شرایط.

او ظاهرا اجازه آن را ندارد که همه تحلیل های نوآورانه اش را بیان کند، اما می تواند کشفیات مشابه داوود احمدی نژاد را تکرار کند. سردار سراج اخیرا گفته است که شعار "زنده باد بهار" رئیس جمهور، ساخته و پرداخته گروهگ مجاهدین خلق است!

درست است که رابطه جریان انحرافی با گروهک مجاهدین خلق پیشتر توسط حاج داوود کشف شده است اما سردار سراج مقلد محض نیست و گاها دور از چشم ... بر غنای بیانات حاج داوود می افزاید. او علاوه بر تاکید بر رابطه جریان انحرافی با گروهک رجوی این بار به سندی غیرقابل انکار و استدلالی مرصوص اشاره کرده است:
«سه هفته پیش منافقین نشستی را با سخنرانی مریم رجوی در پاریس برگزار می‌کنند و شعار این نشست "بهار ایران" بوده و سه هفته قبل هم یک سامانه پیامکی در داخل کشور فعال می‌شود با عنوان "زنده باد بهار."»

همین جمله سردار سراج کافی است تا یقین کنیم او یک سر و گردن از حاج داوود و حاج حسین سر است. سردار سراج در همین جمله ظریف بدون برانگیختن حساسیت ها دو گزاره مهم و راهبردی را یادآور شد:

1) یک انسان بصیر، یک تحلیل گر دقیق و یک منتظر فرج با شنیدن جمله "زنده باد بهار" به جای عبارت "السلام علی ربیع النام" و "امام عصر (عج)" باید به یاد مسعود رجوی و گروهک مجاهدین خلق بیفتد.

2) سردار سراج ثابت کرد که جریان انحرافی حتی بر زمان هم مسلط شده قدرت تصرف در زمان را داراست. به این صورت که محمود احمدی نژاد 6 ماه قبل از آنکه منافقین شعار زنده باد بهار را در جلسه سازمانی شان تصویب کنند، با سفر در زمان آینده از این مصوبه مهم خبردار می شود، سپس به سازمان ملل می رود و بعد از 45 دقیقه سخنرانی درباره حضرت ولی عصر (ع) به عنوان بهار بشریت سه بار می گوید زنده باد بهار!

***

این توهین و اتهام به رئیس جمهور منتخب مردم اولین مورد در کارنامه رضا سراج محسوب نمی شود. وی که از هادیان سیاسی سپاه پاسداران محسوب می شود، در مورخ 14 اردیبهشت 91 طی سخنرانی در حرم عبدالعظیم ضمن بیان سخنانی ضد امنیتی مدعی شده بود که رئیس جمهور می خواهد به رهبر عزیز انقلاب جام زهر بنوشاند!

دکتر احمدی‌نژاد در ضیافت افطاری امسال با دانشجویان به این اظهارت ضد امنیتی واکنش نشان داد.

رئیس جمهور گفت:

«یک آقایی که مدعی است خیلی تحلیل می‌کند، در این یک سال و چند ماه هم که دولت تحت حملات سازمان یافته در داخل قرار داشت رفته بود در شهر ری یک سخنرانی کرده بود و در آنجا آسمان و ریسمان را به هم بافته بود که احمدی‌نژاد با آقای الف و آقای ب ساخته که جام زهر را به رهبری بدهد. یکی از مسئولین مجلس آمد به من گفت که فلانی چنین حرفی را زده، من فرستادم متن سخنرانی آن آقا را برایم آوردند. در جلسه با مقام معظم رهبری گفتم فلان آقا که می‌شناسید رفته در جلسه حدود یک ساعت حرف زده گفته که احمدی‌نژاد با فلانی و فلانی ساخته و می‌خواهد جام زهر بدهد به شما! من می‌خواهم جام زهر به شما بدهم؟! ایشان خندیدند و گفتند «خیر، ما تلاش می‌کنیم شما را به هم نزدیک کنیم آن وقت این چه حرفی است که می‌زنند؟» گفتم این را دارند در تمام مراکز کشور هر روز صد بار تکرار می‌کنند.» مرداد 91 در جمع دانشجویان

بعد از این سخنان رئیس جمهور در محافل سیاسی شنیده شد که سردار سراج با تذکر یک مقام عالی رتبه مواجه شده است. سراج بعد از این تذکر برای 7 ماه، به ظاهر سکوت پیشه کرده و سخنان وی در جلسات بصیرت پراکنی(!) انتشار عمومی نیافت اما او دوباره اتهام زنی به رئیس جمهور را از سر گرفته است. علت از سر گیری حملات این چهره نظامی به رئیس جمهور مشخص نیست اما حداقل فایده این قبییل اقدامات محک خوردن ادعای ولایتمداری امثال سردار سراج است.