هاشمی رفسنجانی، احمدی نژاد را «بلیه» نامید/ حامیان احمدی نژاد با بیگانگان در ارتباط اند/ طرفداران احمدی نژاد با شعار امام زمان به جنگ ولایت فقیه خواهند آمد/ احمدی نژاد از ریل کتاب الله و عترت خارج شده/ احمدی نژاد اجناس را عمدا گران می کند/ روحانی صداوسیمایی: بریزید در خیابان بی غیرت ها / علما لب تر کنند اوضاع عوض می شود / آیت الله مصباح بار دیگر دولت را بهایی نامید

مخالفان احمدی نژاد چگونه می اندیشند؟ چگونه حرف می زنند و چگونه عمل می کنند؟ پاسخ به این سه پرسش را با مرور مواضع و کنش های آنان می توان تا حدودی درک کرد.
این مخالفت ها را می توان در سه گروه دسته بندی کرد؛ برخی از سر دلسوزی و یا نقدهای کارشناسی است. برخی دیگر ریشه در تضاد منافع مشروع سیاسی و تلاش برای به دست آوردن منافع مشروع در یک رقابت سالم سیاسی دارد، که البته در دنیای سیاست و بازی های سیاسی، امری پذیرفته است.
اما مواضع برخی بازیگران سیاسی، نشان می دهد مخالفت آنان نه از سر دلسوزی، نقد کارشناسی و یا رقابت سالم در فضای سیاسی، بلکه از سر کینه ای است که به دلیل به خطر افتادن منافع نامشروعشان، در دلِ آنان ایجاد شده است. ویژگی گروه اخیر تکیه بر به کارگیری گزاره ها، کلمات و جملات توهین آمیز، اتهام زنی و نفی است.
تعداد پرشمار رسانه های در اختیار مخالفان، که در آستانه انتخابات با پشتوانه قوی مالی بزرگان جبهه "نه به احمدی نژاد"، هر روز به تعدادشان افزوده می شود، تشخیص اینکه چه مخالفی در کدام یک از دسته های سه گانه فوق قرار می گیرد را برای بسیاری از مخاطبان سخت می کند.
بسته "مخالف خوانی" شبکه ایران، گلچینی از انتقادات و مخالفت های صورت گرفته از دولت و برگرفته از مطالب روزانه انبوه رسانه های آنان است. مرور این تیترها توسط مخاطبان شبکه ایران به آنان کمک خواهد کرد که بدانند، مخالفانِ امروز احمدی نژاد و یارانش، هر یک در کدام گروه از دسته های سه گانه ای که برشمردیم قرار دارند.
در چهارمین بسته مخالف خوانی شبکه ایران، برخی مطالب چند روز گذشته سایت های مذکور کنار هم چیده شده اند. بی شک مرور حجم انبوه رسانه های مکتوب و سایبری که در اختیار جریان مخالف احمدی نژاد است، از توان شبکه ایران خارج است.

هاشمی رفسنجانی، احمدی نژاد را «بلیه» نامید
هاشمی رفسنجانی گفت: عجیب این است که بعضی از شخصیت‌ها، اعم از روحانی و غیر روحانی، خام این جریان و تفکر شدند و آنچنان مورد حمایت قرار دادند که اکنون به‌رغم فهم اشتباهات گذشته، روی بازگشت و اعتراف به خطا و اشتباه را ندارند و خلاف میل قلبی و عقلی خود دست از حمایت از این «بلیه» برنمی‌دارند. برخی در توجیه خطا و اشتباه خود به جایی رسیده‌اند که نعوذبالله جریان «معاذ» صدر اسلام را درباره خطاپذیری و اشتباه رسول گرامی اسلام مثال می‌آورند. خطر اصلی این است که جریانی انحرافی تلاش دارد معضلات و ناکارآمدی‌هایی را که خود باعث و علت آن بوده است، موذیانه از پذیرش مسئولیت تخریب‌ها و ضایع‌شدن اعتماد مردم شانه خالی کند و جاخالی بدهد.

آیت الله مصباح بار دیگر دولت را بهایی نامید
رهبر معنوی جبهه پایداری گفت: هیچ وقت ایرانی بودن نباید جای اسلام را بگیرد، ایرانی گری شعاری است که بهایی ها هم می گفتند و این افتخار نیست. مراقب باشید حرفهای غلط نگویند، نیایند بگویند از حکومت صالحان حرف می‌زنیم و رئیس‌جمهور ونزوئلا را مطرح کنند. ما در یک کلام قائل به اسلام، احکام اسلامی و در عمل به نایب امام زمان(عج) که همان ولی‌فقیه است، هستیم.

علی مطهری این بار رئیس جمهور را به سازمان مجاهدین خلق و کمونیست ها تشبیه کرد
علی مطهری که پیشتر رئیس جمهور را به لیبرالیسم متهم کرده بود این بار دکتر احمدی نژاد را با گروهک مجاهدین خلق و کمونیست ها مقایسه کرد و گفت: یکی از مناقشات استاد مطهری در دوران قبل از انقلاب با گروه های کمونیستی و مجاهدین بر سر همین مطالبی بود که امروز جناب احمدی نژاد مطرح می کنند؛ چرا که آنها هم کشته های خودشان را با اجتهاد شخصی شهید معرفی می کردند.بر ما پوشیده نیست که عقبه فکری چنین مواضعی از سوی اسفندیار رحیم مشایی پشتیبانی می شود و ما می بینیم که مرتب این افراد تاکید دارند که اسلام یعنی عشق به همه انسانها و آزادی عدالت و توحید و با این ادبیات اسلام را هم در رده ادیان دیگر می بینند.

مهدی فضائلی: حامیان احمدی نژاد منافق اند / یاران احمدی نژاد باجریان فتنه هم پیمان هستند
جریان فتنه و انحراف برای رسیدن به اهدافی که برای خود ترسیم کرده است، هزینه‌هایی را به نظام تحمیل می‌کند و همچنین به دلیل نفاقی که دارند آن چیزی که از این جریانات مشاهده می‌شود با آن چیزی که در آنها وجود دارد، متفاوت است.

اتهامات ضد امنیتی عضو حلقه قم جبهه پایداری
قاسم روانبخش در سخنانی ضد امنیتی مدعی شد: عدم اقدام برای برگزاری انتخابات از سوی دولت و برکناری وزیرکشور و استعفای شخص محمود احمدی نژاد از اقداماتی است که احتمال دارد احمدی نژاد در صورت رد صلاحیت مشایی صورت بدهد که در این خصوص تمام پیش بینی ها شده است.

روحانی صداوسیمایی: بریزید در خیابان بی غیرت ها!
حجت الاسلام زائری: کسانی که با کمترین بهانه حکم ارتداد و قتل صادر می کردند و منتظر بودند تا در سخنرانی ها و نوحه خوانی هایشان احساسات مردم را برای برهم زدن زندگی و کار این و آن تحریک کنند آیا امروز برای به بازی گرفتن مفهوم رجعت و ارزش شهادت و قداست قرآن و حساسیت حدود شرعی و توهین های مکرر به جایگاه ولایت فقیه و حیف و میل بیت المال و تهدید بنیان های دینی نظام اسلامی اهمیتی قائل نیستند ؟ آنان که برای تنهایی و غربت رهبری نعره حیدری داشتند چرا امروز برای تنهایی و غربت رهبری ناله ای هم برنمی آورند ؟ راستی کفن پوش ها کجا هستند ؟

حسین شریعتمداری: احمدی نژاد راه محمد علی باب را می رود
چه لزومی دارد که به جای نام مبارک حضرت صاحب - ارواحنا له الفداء- که برای همه شناخته شده است، از واژه «زنده باد بهار» استفاده شود؟! گفتنی است، سرکرده آن فرقه ضاله و صهیونیستی نیز ابتدا از واژه- باب- و ادعای ارتباط با امام زمان(عج) آغاز کرد و در نهایت، مدعی شد، که خود او امام زمان(عج) است!!

حامیان احمدی نژاد با بیگانگان در ارتباط اند! / طرفداران احمدی نژاد با شعار امام زمان به جنگ ولایت فقیه خواهند آمد
اسماعیل کوثری گفت: بالاخره بزرگانی چون سرلشکر فیروزآبادی و دادستان کل کشور وضعیت آینده را در مورد کسانی که می‌خواهند از ولایت سواستفاده کنند دقیق روشن کرده‌اند. کسی که دم از امام زمان(عج) می‌زند با عوامل بیگانه چه کار دارد؟ نشست و بر خواست با عوامل بیگانه برای چیست؟ رهبری، بیداری اسلامی را مطرح می‌کنند آنگاه آنها دم از بیداری انسانی می‌زنند این یعنی انحراف.

احمدی نژاد از ریل کتاب الله و عترت خارج شده!
حجت الاسلام قرائتی ضمن حمله به رئیس جمهور گفت: وقتی شما چیزی را می پسندید و از روی سلیقه شخصی حرفی را می زنید، نباید به صورت عمومی ابراز کنید، ما باید دین را از کتاب الله و عترت بگیریم. وقتی انسان از ریل کتاب الله و عترت خارج شود به کجا خواهد رفت!

کارهای رئیس جمهور در مراسم درگذشت مسخره بازی بود!
آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: من کاری به شرع، حلال و حرام و جایز و غیر جایز بودن آن ندارم که آن فرد پیرزن است؛ این توجیهات را کاری ندارم، اما عزت یک رئیس جمهور را باید حفظ کرد. شما رئیس جمهور یک کشور اسلامی هستید، دست زدن! و بغل کردن! در یک مراسم رسمی چه معنایی دارد؟ این وضع بسیار بدی است!

احمدی نژاد اجناس را عمدا گران می کند! / به ولایت فقیه اعتقادی ندارد
محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: منحرفان برای انتخابات ریاست جمهوری هم رفتار غیر صادقانه‌ای در نظر گرفتند در حالی که روشن است با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها چه ضربه‌ای به کشور وارد خواهد شد ولی دنبال گران کردن چند برابر اجناس و حامل‌های انرژی هستند.

توهم، دروغ و بی‌اخلاقی رفتار غالب دولت!
عماد افروغ گفت: کشور با توهم و حاکمیت یک تصور شخصی اداره نمی‌شود و در اداره آن نمی‌توان شعور و عقل مردم و مسئولیت‌های آنان را نادیده انگاشت و از منابع تعریف‌شده‌ای که کشور قرار است بر اساس آن منابع اداره شود، غفلت کرد.
غرویان تهدید کرد: علما لب تر کنند اوضاع عوض می شود
حجت الاسلام غرویان، گفت: احمدی نژاد باید این را بداند که قدرت علما و مراجع در بین مردم خیلی بیشتر از آن چیزی است که ایشان فکر می کنند. کارها همینگونه پیش رود ممکن است مراجع احساس تکلیف کنند و آن موقع کار خطرناک می شود.

احمدی نژاد به دنبال رابطه با آمریکا و دچار توهم است
حسین فدایی گفت: جریان انحرافی دچار توهم شده و فکر می کند خیلی هوشمند است. آنها گفته اند که ما باید کاری بکنیم که قهرمان مذاکره با آمریکا ما باشیم و تابوی عدم مذاکره با امریکا را بشکنیم؛ دوم اینکه برای ابقا در قدرت،‌ جامعه را دو قطبی کنیم و این گونه القاء کنیم که طرف مقابل ما کسانی هستند که با ما مخالف بوده و جزء فتنه گران محسوب می شوند؛ چرا که نماینده اشرافیت و سرمایه داری در کشور هستند.