دولت آقای احمدی‌نژاد، دولت پرکار و پرتلاشی بوده و کارهای صورت گرفته در دولت‌های نهم و دهم توسط دولت‌های قبلی صورت نگرفته است و ای کاش در یکی دو سال اخیر علیه دولت حاشیه‌سازی نمی‌کردند.

کـارهای وسیع عمرانی در مناطق مختلف کشور، پیشرفت چشمگیر در زمینه علم و فناوری، ارتقای جایگاه ایران در عرصه سیاست خارجی و مسائل بین‌المللی، برجسته شدن ارزش‌های انقلاب در گفتار و رفتار دولت از جمله ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌، استکبارستیزی و افتخار به انقلابی‌گری و تلاش برای ارتباط گسترده با مردم، از جمله نقاط قوت دولت که منشأ برکات و آثار مثبتی بوده که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به آنها اشاره کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به عبور سریع فرصت‌های خدمت، رئیس جمهور و همکارانش را به مغتنم شمردن یک سال باقی مانده از عمر دولت دهم توصیه و خاطرنشان کردند که در همین یک سال نیز می‌شود کارهای بسیار مهم و بزرگی انجام داد.

ایشان همچنین، سال آخر فعالیت دولت دهم را از لحاظ شیرازه‌بندی کارها نیز مهم دانستند و به هیأت وزیران تأکید کردند که شما به پرکاری مشهور هستید، همین ویژگی را با جدیت و تا لحظات آخر فرصت خدمت به مردم و کشور حفظ کنید.

زنــده کــردن گفتمـــان امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در دولت‌های نهم و دهم

در همین زمینه محمد سلیمانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایران با بیان این که دولت‌های نهم و دهم در سازندگی کشور، پیشرفت در حوزه علم و فناوری و کم کردن فاصله میان فقیران و ثروتمندان بسیار موفق عمل کرده است، گفت: ساده‌زیستی، مبارزه با استکبار، توجه به مستضعفین و همچنین توجه به نقاط محروم جزو خدمات مهم دولت است که در کارنامه درخشان دولت در طول 7 سال گذشته به ثبت رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که دولت نهم و دهم به خوبی توانست شعار و گفتمان امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را در عمل نشان بدهد، تصریح کرد: به اعتقاد بنده، خدمات ارائه شده توسط دولت دکتر احمدی‌نژاد در طول تاریخ ایران بی‌نظیر بوده است. ای کاش علیه دولت حاشیه‌سازی نمی‌کردند.

وی افزود: دولت آقای احمدی‌نژاد، دولت پرکار و پرتلاشی بوده و کارهای صورت گرفته در دولت‌های نهم و دهم توسط دولت‌های قبلی صورت نگرفته است و ای کاش در یکی دو سال اخیر علیه دولت حاشیه‌سازی نمی‌کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که در سال پایانی دولت، دولتمردان سعی می‌کنند که حاشیه را کنار زده و افراد مؤثر و تأثیرگذار در دولت دقت کنند که وارد حاشیه نشوند، ‌تصریح کرد: دولت در یک سال باقی مانده با تلاش مضاعف می‌تواند افتخارات بزرگ، قابل تحسین و در شأن ملت ایران را فراهم کند. اگر دولت در 12 ماه باقی مانده دو برابر کار کند، مطمئناً به اندازه 3-2 سال موفقیت در پی خواهد داشت.

سلیمانی در پایان با بیان این که دولت در سال آخر فعالیت خود باید تلاش کند که محبوبیت خود را در نزد مردم حفظ کرده و آن را افزایش بدهد، خاطرنشان کرد: دولت با مدیریت برخی نقاط ضعف موجود و همچنین بهبود وضعیت معیشتی مردم، تلاش کرده تا رضایت مردم را بیشتر فراهم کند.

تخریب بی‌سابقه دولت‌های نهم و دهم در طول تاریخ انقلاب اسلامی

همچنین مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایران، بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت را منطبق بر عین واقعیاتی که برای همه ملت ایران مشهود و ملموس است، عنوان و تصریح کرد: استکبارستیزی، پایبندی به ارزش‌های انقلاب، پرکاری و ساده‌زیستی از ویژگی‌های اصلی و از ارزش‌های انقلابی بوده که در این دولت قابل مشاهده است که این ویژگی‌های مثبت و برجسته در دیگر دولت‌ها قابل مشاهده نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه یکی از موضوعات اساسی در طول 7 سال عمر دولت‌های نهم و دهم را تهاجم و تخریب گسترده علیه دولت دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به موضوع نقاط قوت و ضعف دولت نیز اشاره کردند که به‌طور طبیعی هر دولتی اشکالات و اشتباهات و نقاط ضعفی هم دارد اما حجم گسترده‌ای از توهین‌ها، تخریب‌ها و تهمت‌هایی که روانه دولت شد ناشی از برجسته‌کردن برخی نقاط ضعف و نادیده‌گرفتن نقاط قوت دولت بوده است.

کوچک‌‌زاده در پایان با تأکید بر این نکته که در طول تاریخ انقلاب اسلامی هیچ دولتی به‌اندازه دولت‌های نهم و دهم مورد تخریب و تهاجم نیروهای داخلی قرار نگرفته است، گفت: یکی از دلایل پیدایش ضعف در دولت، روبه رو شدن با هجمه عظیم تخریب است و طبیعی است که در این مسیر دچار لغزش و خطا نیز شود.

کار برای خدا؛ رمز موفقیت احمدی‌نژاد

احمدی بخشایشی، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایران با بیان این‌که افکار دولت و بخصوص شخص آقای احمدی‌نژاد نزدیک به رهبر معظم انقلاب است و رهبری نیز در خطبه‌های نماز جمعه معروف خود بر این مسئله تأکید کردند، گفت: رهبر معظم‌انقلاب در دیدار خود با رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت ضمن حمایت از دولت تأکید کردند که همچنان با قوت تاپایان دوران مأموریت خود کار و تلاش کنند که اگر این کارها توسط مردم دیده نشود توسط خدا دیده می‌شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی یکی از نقاط قوت دولت‌های نهم و دهم را موفقیت در زمینه سیاست خارجی عنوان و تصریح کرد: پیگیری سیاست‌های امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در موضوع سیاست خارجی و همچنین وقوع بیداری اسلامی در منطقه و تقویت چهره مقاومت خود گواه این مدعاست.

بخشایش با اشاره به این نکته که شخص آقای احمدی‌نژاد با توکل و کار برای خدا و همچنین اعتماد به مردم فعالیت کرده و این موارد رمز موفقیت او محسوب می‌شود خاطرنشان کرد، متأسفانه در طول دولت دهم حاشیه‌هایی هم برای دولت ایجاد شده است که امیدواریم دولت با کنار زدن این حاشیه‌ها و همچنین رسیدگی به مباحث اقتصادی و وضعیت معیشتی طبقه متوسط و پائین مردم، توفیقات بیشتری را در یک سال باقیمانده کسب کند.