آقای هاشمی در مصاحبه ای که در سال 82 با روزنامه کیهان به عمل آورده اشاره می کند که حکم جانشینی فرماندهی کل قوا که از سوی امام خمینی در تاریخ 12 خرداد 1367 برای ایشان صادر شد باعث شد که جمهوری اسلامی بتواند شرایط خود را در «قطعنامه» بگنجاند!

«پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ یادداشت میهمان/ با مروری کوتاه بر سخنان دکتر علی اکبر ولایتی و خاطرات هاشمی رفسنجانی به این مهم پاسخ می دهیم:

1- آقای دکتر ولایتی وزیر وقت امور خارجه ایران در دیدار با راجیو گاندی نخست وزیر وقت هند در تاریخ اول آذر 66 در دهلی نو، در پاسخ به پرسش آقای گاندی که می پرسد: آیا قطعنامه 598 مورد تایید شماست؟ اظهار می دارد:
"خیر. با ما مشورت نشده است"
.
2- دکتر ولایتی همچنین در سفر به ژاپن در تاریخ 4 آذر 66 در دیدار با وزیر امور خارجه ژاپن اظهار داشت:

"قطعنامه 598 سه نقطه ضعف دارد:الف- چه کشوری متجاوز بوده؟ ب- طرح عملی برای صلح پایدار به دست نداده است. ج- ضمانتی برای عدم حمله مجدد عراق پس از صلح وجود ندارد"

اما آقای هاشمی در مصاحبه ای که در سال 82 با روزنامه کیهان به عمل آورده اشاره می کند که حکم جانشینی فرماندهی کل قوا که از سوی امام خمینی در تاریخ 12 خرداد 1367 برای ایشان صادر شد باعث شد که جمهوری اسلامی بتواند شرایط خود را در «قطعنامه» بگنجاند!

ایشان می گوید: "اتفاقا آن حکم کار بسیار معقولی بود و کمک کرد تا شرایط خود را در قطعنامه بگنجانیم"

کلاغ نوشت: ظاهرا آقای رفسنجانی در موقع مصاحبه فراموش کرده که قطعنامه 598 در تاریخ 29_تیر_1366 از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد صادر شده، نه در خرداد یا تیرماه_1367!!! بنابراین، آقای رفسنجانی چگونه توانسته بعد از 12خرداد67 شرایط خود را در قطعنامه 29 تیر 66 بگنجاند؟

کلاغ نوشت: به تاریخ ها دقت کافی داشته باشید!

منبع: رازقطعنامه صفحات 26و27و28
 

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/MAzlX