عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم می‌گوید:"باید در یک ائتلاف جامع و کامل از تمام شخصیت‌های اصلاح‌طلب در سطح کشور استفاده کرده و با کارشناسی قوی و با وحدت کامل به لیست واحدی از اصلاح‌طلبانی که پرونده قابل قبولی دارند برسند و آنها را به جامعه معرفی کنند. قطعا باید دایره انتخاب اصلاح‌طلبان برای داوطلبان وسعت پیدا کند. بنابراین، از اصولگرایان میانه‌رو و اعتدالگرایانی هم که بتوانند در چارچوب‌ موازین اصلاحات عمل کنند باید استفاده شود.."

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ حسین انصاری‌راد که عضو فراکسیون مشارکت و رئیس کمیسیون اصل 90 در مجلس ششم بود، به روزنامه آرمان گفت: باید در یک ائتلاف جامع و کامل از تمام شخصیت‌های اصلاح‌طلب در سطح کشور استفاده کرده و با کارشناسی قوی و با وحدت کامل به لیست واحدی از اصلاح‌طلبانی که پرونده قابل قبولی دارند برسند و آنها را به جامعه معرفی کنند. قطعا باید دایره انتخاب اصلاح‌طلبان برای داوطلبان وسعت پیدا کند. بنابراین، از اصولگرایان میانه‌رو و اعتدالگرایانی هم که بتوانند در چارچوب‌ موازین اصلاحات عمل کنند باید استفاده شود.
وی ادامه می‌دهد: بسیاری از معتدلین در چارچوب اصلاح‌طلبی نیستند اما خردمندانی محسوب می‌شوند که مصالح ملی، قانون‌اساسی و قوانین موضوعه را سرلوحه کار خودشان می‌دانند.
اما یدالله اسلامی یکی دیگر از افراطیون در مصاحبه با کلمه و درباره احتمال ائتلاف با «اصولگرایان میانه‌رو از جمله مطهری و ناطق» گفت: به نظر من این بحث ناپخته‌ای است و ممکن است برخی با دامن زدن به این بحث‌ها بخواهند تبلیغ کنند. البته رفتار و برخی صحبتهای آقای مطهری اصلاح‌طلبانه است، اصلاح‌طلبی که اصولش را کامل پاسداری می‌کند وقابل احترام است. اما طرح ائتلاف از پختگی لازم برخوردار نیست برای اینکه اصلاح‌طلبان دارای توان و رهبری مناسب هستند که بتوانند با سازماندهی مناسب وارد فضای انتخاباتی شوند. کلا بحث ائتلاف هم نیست بلکه نوعی کدخدامنشی با میدان دادن به ریش‌سفیدها است که آن را نباید ائتلاف نامید. ائتلاف زمانی شکل می‌گیرد که برنامه‌ها و راهبردهای مشترک داشته باشند و بر روی حداقل‌ها بتوانند با هم تصمیم بگیرند که در برنامه‌های بعدی این ائتلاف خود را نشان می‌دهد. متاسفانه برخی شتاب‌آلود به سراغ این بحث‌ها می‌روند.
یادآور می‌شود مجلس ششم و فراکسیون مشارکتی آن کانون افراطی‌گری و رفتارهای ساختارشکنانه‌ای نظیر استعفا و خروج از حاکمیت و حمایت از گروهک‌های ضدانقلاب و تدوین نامه‌های سرگشاده علیه حاکمیت بود و سرانجام نیز برخی اعضای آن از کشور گریخته و در آمریکا و اروپا پناهندگی گرفتند.
حکایت نسبت دادن عنوان اعتدال به خود از سوی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی، حکایت همان شتری است که با زانوی پینه‌بسته و خاک‌آلود می‌گفت از حمام می‌آید.(+)

"Our President, analytical news site"