شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در حال تدوین راهبردش در قبال ایران در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» است به دنبال اقناع وی برای عدم ابطال توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت صهیونیست‌ها با لغو برجام، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس برنامه راهبردی خود همواره نقطه مقابل رژیم صهیونیستی بوده است، هر کجا اسرائیل مسیر موافقتی با عملکرد ایران داشته باشد، حتماً‌ منافع ما در آن زمینه مورد تهدید قرار گرفته است یا به عبارتی تأمین نشده است.

وی افزود: مخالفت صهیونیست‌ها با لغو برجام و تلاش آنان برای اقناع دونالد ترامپ در این باره، نشانه بدی برای دولت ماست، این موضوع نشان می‌دهد که منافع صهیونیست‌ها در عدم لغو برجام است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: صهیونیست‌ها این نگرانی را دارند که در فضای لغو برجام، جمهوری اسلامی ایران بتواند به توانمندی‌های بالاتری دست یابد و منافع آنان به خطر بیفتد.

رنجبرزاده همچنین گفت: نگاه بین‌المللی و جو عمومی جهانی با لغو برجام علیه ایالات متحده آمریکا می‌شود، قطعاً افکار عمومی از آنان خواهند پرسید چرا به توافقی که خودشان آن را امضا کردند، عمل نکردند، اگر قرارداد برجام به هم بخورد، معادلات بین‌المللی علیه آمریکا رقم خواهد خورد، در حال حاضر هم منافع صهیونیست‌ها و هم منافع آمریکا با ادامه روند فعلی تأمین می‌شود؛ ما نگرانی از سخنانی که از زبان ترامپ مطرح می‌شود، نداریم، ما در ضعیف‌ترین موقعیت برجام را پذیرفتیم و خیلی امتیازات بالایی برای ما در برجام لحاظ نشده است اما اگر برجام لغو شود، شاید بتوانیم به امتیازات بیشتری دست یابیم.(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/BUnAn