عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: هیئت رئیسه مجلس و معاون آسیای وزارت خارجه ممانعت سفر موشکی کره شمالی به ایران را تائید کرده‌اند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلوگیری وزارت امور خارجه از سفر هیئت‌های کارشناسی کشورهای دیگر به کشورمان در جهت توسعه توان موشکی، اظهار داشت: وزارت خارجه با خواست سفیر آمریکا در سازمان ملل از سفر هیئت کارشناسی موشکی کره شمالی به کشورمان جلوگیری کرده است و سفیر آمریکا در سازمان ملل در توجیه این درخواست از ایران گفته است که چون چون کره شمالی تحریم است، شما نباید با آن کشور ارتباط داشته باشید.

وی ادامه داد: این موارد تنها بخشی از خواسته‌های آمریکایی‌هاست و همان‌طور که مقامات آمریکایی گفتند، خواسته‌های آنها از ایران محدود به موضوع هسته‌ای نیست و اگر مقابل خواسته‌های ناحق آنها ایستادگی نکنیم، مطرح خواهند کرد که از پیشرفت‌های موشکی خود برای دفاع از کشورمان و حمایت از جریان مقاومت و دیگر موارد نیز دست برداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اوباما، جان کری و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته‌اند ایرانی‌ها از شعار اینکه "به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی هستیم"، دست بردارند؛ ما این قبیل خواسته‌های نامشروع آمریکایی‌ها را ناشی از این می‌دانیم که بعضی از مسئولین و دولتمردان کشورمان به این درخواست‌های آمریکایی‌ها چراغ سبز نشان می دهند. اظهارات آقای ظریف در سفر به نیویورک و مصاحبه با شبکه یک و دو آلمان و گفتگوی آقای روحانی با دبیرکل نشست داووس نمونه‌ای از این چراغ سبزها است.

وزارت امور خارجه و رئیس‌جمهور به سمت عادی‌سازی روابط با آمریکا پیش می‌روند

کریمی قدوسی با بیان اینکه وزارت امور خارجه و رئیس‌جمهور با تعریف سیاست خود به سمت عادی‌سازی روابط با آمریکا پیش می‌روند، تصریح کرد: مصادیق این اقدامات عادی‌سازی، در گام اول از گفت‌وگو تلفنی آقای روحانی با اوباما شروع شد و مذاکره طولانی مدت آقای ظریف با جان کری، مصاحبه‌های آقای ظریف در مورد هولوکاست و بی‌پاسخ گذاشتن سئوال برقرار کردن رابطه با اسرائیل که آقای روحانی در نشست داووس با خنده از آن عبور کرد، مذاکره تلفنی ۴۵ دقیقه‌ای آقای ظریف با جان کری در موضوع‌های غیر مرتبط با هسته‌ای در لبنان و بی‌پاسخ گذاشتن ده‌ها بار تهدید و تحقیر ملت ایران که توسط اوباما، جان کری و وندی شرمن و... با هدف کاهش غیرت دینی و انقلابی ملت ایران صورت پذیرفته است، از آن جمله هستند.

وی در ادامه با انتقاد از اجابت درخواست سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر عدم سفر هیئت کارشناسی کره شمالی به ایران، گفت: موضوع ممانعت وزارت خارجه از سفر هیئت موشکی کره شمالی به کشورمان را از هیئت رئیسه مجلس پیگیری کردیم. بار دیگر بنده و آقای حسینیان در مجلس از آقای قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه سوال کردیم که وی همان لحظه با معاون آسیایی وزارت خارجه تماس گرفت و روی بلندگو گذاشت و سوال را مطرح کرد، معاون آسیایی وزارت خارجه نیز این مسئله را تائید کرد.

کریمی قدوسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که مسخره است که مارا تهدید نظامی می‌کنند و پیغام می‌دهند توان دفاعی خود را کاهش دهید.

وی اضافه کرد: در موضوع مقاومت در منطقه نیز دولت وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهد و در مواردی کم می‌گذارد و همه این‌ها نظیر صنعت هسته‌ای، توانایی دفاعی، مقاومت، اقتصاد مقاومتی، انتصابات در وزارتخانه‌ها ، عدم تلاش و مجاهدت برای اتخاذ تدابیر به هنگام برای اداره کشور و کسب درآمدهای قانونی از جمله توزیع نامناسب سبد کالا که باعث هتک حرمت به ملت شد و درخواست برای برداشت از صندوق توسعه ملی و جایگزین شدن شعار "ما نمی‌توانیم" به جای "ما می‌توانیم" قطعات یک پازل هستند و در همه این موارد مشاهده می‌شود که عملکرد دولت در این موارد معنی‌دار شده است و ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم تا این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را مطرح کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به پنهان کردن زوایای مذاکرات از نمایندگان و مردم، اظهار داشت: در نظام اسلامی تنها مواردی را مردم نباید اطلاع داشته باشند که اگر دشمنان نظام و ملت از آنها مطلع شوند، لطمه و صدمه وارد می‌کنند، اما در خصوص مذاکرات، دشمنان ما از جزئیات و روند مذاکرات آگاه هستند، اما ما بی اطلاع هستیم و در این حالی است که مقام معظم رهبری چندین مرتبه تصریح کردند که مردم باید در جریان آنچه می‌گذرد، باشند.

کریمی قدوسی یادآور شد: در زمان دولت دهم نیز آمریکایی‌ها همین حرف‌ها را مطرح می‌کردند و مقام معظم رهبری در همان زمان فرمودند خواسته‌های غربی‌ها فقط به موضوع هسته‌ای محدود نیست و در دیدار با مردم قم فرمودند غربی‌ها با اسلام ناب و سیاسی مخالف هستند و این‌ها بهانه درگیری آنها با اسلام ناب است.

توصیه به تعویض عینک کافی نیست؛ تهدید را باید با تهدید پاسخ داد

وی با تاکید بر اینکه دولت و وزارت خارجه باید بسیار هوشیار باشند، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رمز ماندگاری انقلاب موضع‌گیری صریح و شفاف امام بود بنابراین همه مسئولین باید صریح و شفاف موضع‌گیری کنند و در برابر تهدید، تهدید کنند، اما متاسفانه در حال حاضر موضع‌گیری‌ها صریح و شفاف نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آقای روحانی در مقابل تهدیدات آمریکایی‌ها علیه انقلاب و ملت ایران باید تعصب و غیرت انقلابی و دینی نشان می‌دادند نه اینکه در راهپیمایی ۲۲ بهمن تنها توصیه به تعویض عینک به آمریکایی‌ها می‌کرد و به جای آن در دیدار روسای دانشگاه‌ها عصبانی شد و منتقدان دلسوز را کم سواد دانست، درحالیکه شخص رئیس‌جمهور می‌گوید از انتقاد استقبال می‌کنیم.

کریمی قدوسی با بیان اینکه این نقدها از سر دلسوزی است و به هیچ وجه قصد تضعیف دولت را نداریم، گفت: اگر دولت در مسیر اصلی و ریل انقلاب حرکت کند، حمایت‌ها گسترده می‌شود و تنها در مواردی که از محکمات انقلاب تخطی شود، نخبگان و نمایندگان تذکر می‌دهند و به وظیفه خود عمل می‌کنند.