«دیوید پترائوس» در مصاحبه با شورای آتلانتیک تصریح کرد: «از آنجایی که قرار است تعیین شود چه چیزهایی باید درباره ایران (در دولت ترامپ) گفته شود، باید کار گروهی در این زمینه صورت گیرد.  ما چگونه باید به همراه کشورهای خلیج (فارس) و شرکای اسرائیلی و همپیمانان خود به در خصوص فعالیت‌ بد ایران در منطقه به یک درک برسیم؟ چه اقداماتی برای مهار این فعالیت‌ها باید صورت گیرد؟»

به گزارش «پايگاه اطلاع رسانی تخصصی 724»؛ دیوید پترائوس» مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» که هم‌اکنون جزء هیأت مدیرات شورای آتلانتیک است، تصریح کرد که «دونالد ترامپ» بعنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا می‌بایست به شرکای آمریکا در منطقه خلیج‌فارس و همچنین رژیم صهیونیستی در خصوص تعهد آمریکا به مقابله با تهدیدات ایران تضمین دهد.

وی در مصاحبه با شورای آتلانتیک تصریح کرد: «از آنجایی که قرار است تعیین شود چه چیزهایی باید درباره ایران (در دولت ترامپ) گفته شود، باید کار گروهی در این زمینه صورت گیرد.  ما چگونه باید به همراه کشورهای خلیج (فارس) و شرکای اسرائیلی و همپیمانان خود به در خصوص فعالیت‌ بد ایران در منطقه به یک درک برسیم؟ چه اقداماتی برای مهار این فعالیت‌ها باید صورت گیرد؟»

پترائوس ادامه داد که ترامپ و کنگره می‌توانند یک «بیانیه در خصوص سیاست ملی شکل دهند که طبق آن ایران هرگز اجازه غنی‌سازی اورانیوم در سطح تولید سلاح را نداشته باشد».

مدیر سابق سیا ادامه داد: «ظاهراً از آنجایی‌ که ایران گفته است که سلاح هسته‌ای نمی‌خواهد و به دنبال آن نیست، چنین کاری چندان سخت نیست اما در عین حال تضمین حاصل می‌شود که در صورت نیاز، ما قابلیت انجام هر آنچه که از نقطه نظر نظامی با استفاده از نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا لازم است را دارا هستیم».

پترائوس در خصوص ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ بر لزوم دنبال کردن طرح‌هایی به منظور بازسازی یک مرکز سیاسی برای سیاست‌های داخلی و بین‌المللی تأکید کرد و گفت: «حزب جمهوری خواه موفق شده است که هر دو مجلس نمایندگان و سنا در کنگره را به دست گیرد و فرصت واقعاً منحصر به فردی برای ترامپ به وجود آمده تا ائتلاف جدیدی را بین کنگره و کاخ‌سفید شکل دهد تا معامله کردن راحت‌تر شود. او یک معامله‌گر مشهور است».(+)

لينک کوتاه مطلب: https://goo.gl/g7YoIN