عضو جبهه پایداری و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا علت اصلی و نقطه شروع اختلاف جبهه پایداری با دیگر اصولگرایان ، محمود احمدی نژاد نیست، گفت: واقعا احمدی نژاد در حال حاضر دیگر برای جبهه پایداری موضوعیتی ندارد که بخواهیم بر مبنای آن با دیگر اصولگرایان اختلاف داشته باشیم!!

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از رجانیوز؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی،  با اشاره به عدم تمایل جبهه پایداری برای تبدیل شدن به حزب گفت: ما قوانین فعلی را در این که یک تشکل ، تشکل اسلامی باشد ناکافی می دانیم، چرا که قوانین فعلی چهارچوبی درست کرده است که این چهارچوب بسیار منقبض است.نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: ما مخالف کار حزبی سایرین نیستیم اما بین حزب و تشکل اسلامی فاصله می بینیم.

قاضی زاده تصریح کرد: در تشکل اسلامی تشخیص تکلیف فردی و عمل به تکلیف در مقابل تابعیت تشکیلاتی گیر می کند و این مسئله مقوله ای است که احزاب را در کشور ما ناکارآمد کرده است، چرا که مردم ما مردم متدینی هستند.

ریشه عدم وحدت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲

این عضو جبهه پایداری با اشاره به وضعیت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و عدم توفیق در وحدت آنان گفت: ریشه وضعیت اصولگرایان در انتخابات خرداد ۹۲ نیز تا اندازه ای همین مسئله بوده است ، چرا اصولگرایان مردم متدینی هستند و با این الگو حرکت نمی کنند که یک حزب یا تشکیلات به آن ها چیزی بگوید و بدون چون و چرا انجام دهند.

وی افزود: این که چگونه عمل به تکلیف و کار حزبی در کنار هم جمع شود  خود علامت های سوال زیادی را به دنبال دارد.

مناسب ترین الگو  برای کار تشکیلاتی سیاسی  مدل جبهه پایداری است

قاضی زاده هاشمی که تا چندی قبل سخنگوی جبهه پایداری بود ، در ادامه این مطلب گفت: از نظر ما مدل موفق در جهت کار تشکیلاتی سیاسی مدل جبهه پایداری است که ارتباط مناسبی با عموم بدنه جامعه دارد و تشکیلات زیر نظر فقهای دینی کار می کنند و البته شاید بشود ساختارهای دیگری را هم تعریف کرد.

وی در پاسخ به این سوال که این مدل چقدر از جانب دیگر اصولگرایان مورد اقبال واقع می شود، گفت:
حداقل آنهایی که همراهی فکری با این جریان فکری -جبهه پایداری- دارند اطمینان قلبی پیدا می کنند،
اول این که می بینند که یک عضو گیری جزم نداریم که دایره را ببندیم تا کس دیگری وارد نشود، علاوه بر این، افراد شورای مرکزی تصمیم گیر برای بقیه نیستند بلکه علمای بلاد نقش جدی در تصمیم گیری دارند .

سخنگوی سابق جبهه پایداری با بیان این که آنچه در قانون ما کار حزبی شناخته می شود ضعف دارد، تصریح کرد: آنچه در قانون ما حزب شناخته می شود بین جامعه متدین ما که باید عمل به تکلیف کند و تکلیف نیز براساس حجت شرعی است و شخصا باید کشف شود یا این که به عادل ها و صاحب صلاحیت هایی در این حوزه سپرده شود، و این مدل با کار حزبی معمول در کشورهای غربی که اصل بر تقلید است جور در نمیاد.

خدا ما را دوست دارد و حمله ها و توهین های دیگران به ما گناهانمان را پاک می کند

قاضی زاده هاشمی در واکنش به این پرسش که اصولگرایان دغدغه این را دارند که چه طور باید با جبهه پایداری به وحدت برسند ، گفت: ما مورد حمله هستیم خیلی هم دغدغه ای در این خصوص نداریم زیرا باور داریم که خدا ما را دوست دارد و اینگونه گناهانمان پاک می شود.

وی ادامه داد: ما را ابناء الله می خوانند و یا در جای دیگری گفتند جبهه پایداری فقط خود را آدم می داند و بقیه را آدم نمی داند! چه کسی این حرف ها را زد است؟! این حرف ها متعلق به جبهه پایداری نیست.
مگر زمانی که عده ای همفکر دور هم با عنوان جبهه یا حزب جمع می شوند به این معنی است که بقیه را قبول ندارند.

جبهه پایداری گفتمان برخی اصولگرایان را برای پیگیری مطالبات انقلاب اسلامی کافی نمی داند

قاضی زاده هاشمی در خصوص اختلاف های گفتمانی بین جبهه پایداری و دیگر اصولگرایان گفت: گفتمان برخی دوستان اصولگرا را برای پیگیری مطالبات انقلاب اسلامی کافی نمی دانیم و جنبه انقلابی بودن آنها را ضعیف می دانیم و معتقدیم برای دفاع از انقلاب باید خالص تر بود. وی تاکید کرد: اما این مسئله به نام رد کلی آن ها نیست.

به دنبال بازگرداندن احمدی نژاد به ریاست جمهوری نیستیم/معمول نیست روسای جمهور قبلی به قدرت بازگردند

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا علت اصلی و نقطه شروع اختلاف جبهه پایداری با دیگر اصولگرایان ، محمود احمدی نژاد نیست، گفت: واقعا احمدی نژاد در حال حاضر دیگر برای جبهه پایداری موضوعیتی ندارد که بخواهیم بر مبنای آن با دیگر اصولگرایان اختلاف داشته باشیم.

وی افزود: تفاوت ها در گفتمان است وگرنه بحث های این چنینی از اساس مطرح نیست.

این نماینده مجلس در پاسخ به این مسئله که اصرار جبهه پایداری در مجلس برای سوال و استیضاح وزرای روحانی برای برجسته کردن دولت احمدی نژاد و باز کردن زمینه و بستر برای حضور مجدد احمدی نژاد در عرصه سیاست است، گفت: اینموضوعبه هیچ وجه صحیح نیست .

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: علاوه بر این که در کشور ما معمول نیست رییس جمهوری دوباره به قدرت برگردد.

آیت الله مصباح صریح ترین انتقادات را به احمدی نژاد داشت/ جبهه پایداری نخستین بار صحبت از انحراف در دولت کرد

سخنگوی سابق جبهه پایداری با رد مسئله حمایت جبهه پایداری از احمدی نژاد در مجلس گفت: رهبر معنوی جبهه پایداری یعنی حضرت آیت الله مصباح یزدی ، صریح ترین انتقادات را به آقای احمدی نژاد داشت و بحث انحراف را ایشان مطرح کرد .

وی تاکید کرد: بحث واژه انحراف که بعدها به طور معمول به عنوان جریان انحرافی مطرح شد؛ توسط آیت الله مصباح نخستین بار طرح شد.

با وزرای روحانی همان رفتار را داریم که با وزرای احمدی نژاد داشتیم

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا جبهه پایداری در مجلس هشتم و نهم در برابر بی قانونی های دولت احمدی نژاد سکوت کرده بود، گفت: ما دقیقا همین رفتاری که امروز با دولت روحانی داریم را با دولت احمدی نژاد نیز داشتیم.

وی ادامه داد: همین دوستانی که امروز از وزرای روحانی سوال می پرسند در دولت قبل نیز سوال می پرسیدند و هیچ تفاوتی وجود ندارد.

جبهه پایداری در پی اختلاف دیدگاه ها با دولت احمدی نژاد تشکیل شد نه حمایت از دولت وی/ برخی اصولگرایان تعبیرات برعکس دارند

قاضی زاده هاشمی با اشاره به حمایت جبهه پایداری از احمدی نژاد گفت:  شاید در مجلس هشتم از دولت آقای احمدی نژاد حمایت جدی تری می کردیم اما در مجلس نهم  به خصوص بعد از مسائل سال دوم ریاست جمهوری دور دوم ایشان، به شدت این حمایت تضعیف شد .

وی افزود: از اساس دلیل تشکیل جبهه پایداری نیز همین بود . به این معنی که دوستان به این نتیجه رسیدند که باید گفتمان مستقلی از دولت آقای احمدی نژاد داشته باشند ، بنابراین علت تشکیل جبهه پایداری همین تفاوت نگاه با دولت وقت یعنی دولت آقای احمدی نژاد بود.

این نماینده مجلس هم چنین تاکید کرد: برخی دوستان به طور دقیق برعکس تعبیر می کنند که می گویند جبهه پایداری در پی حمایت از احمدی نژاد به وجود آمد چرا که صریحا در پی اختلاف هایی با دولت ایشان این جبهه تشکیل شد.

مگر خاتمی با این همه مسئله فعالیت سیاسی نمی کند، پس چرا احمدی نژاد فعالیت نکند!

قاضی زاده هاشمی در تشریح امکان فعالیت های سیاسی احمدی نژاد گفت: آقای احمدی نژاد همانند آقایان خاتمی و هاشمی رفسنجانی که رییس جمهور بودند، حوزه قدرتی تعریف کردند و ممکن است فعالیت سیاسی بکنند و این مسئله به خودشان مربوط است.

وی تاکید کرد: مگر همین الان آقای خاتمی با این همه مسئله ای که به دنبال دارد فعالیت سیاسی نمی کند یا آقای هاشمی فعالیت سیاسی ندارد، بنابراین آقای احمدی نژاد نیز ممکن است با حمایت دوستدارانش فعالیت هایی کند اما این مسئله ربطی به جبهه پایداری ندارد.

جبهه پایداری تنها بر اساس تشخیص اصلح حرکت می کند

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که چقدر امیدواریم وحدت بین جبهه پایداری و بقیه جریان اصولگرایی معنا یابد گفت: وحدت مسئله مطلقی نیست و ما شرعا بر اساس اصلحیت حرکت می کنیم.

وی تاکید کرد: زمانی ممکن است در شهری یا در مرحله ای گزینه ما با سایر اصولگرایان یکی شود که این مسئله در انتخابات مجلس نهم بود و موارد اشتراکی بین جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان وجود داشت اما در برخی موارد رسیدن به توافق میسر نمی شود.

گزینه های اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر برخواسته از گفتمان و ارزش های انقلاب نبود

قاضی زاده هاشمی  در خصوص گزینه های اصولگرایان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیز دیگر دوستان اصولگرا گزینه ای را معرفی نکردند که گزینه گفتمان انقلاب و ارزش های انقلاب باشد تا ما نیز از وی حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدای کار نیز به هر دلیلی کاندیدای جبهه پایداری از دور خارج شد، بعد از آن نیز نمی توانستیم گزینه اصلح را کنار بگذاریم و سراغ کس دیگری برویم، جواب خدا را چه باید می دادیم.

عضو جبهه پایداری تصریح کرد: در هیچ کجا از ما مصلحت سنجی قابل قبول نیست و در همه جا باید بر اساس حجت شرعی حرکت کرد.