اگر دست افراطیون را از تریبون‌هایمان کوتاه کنیم و حکومت خودش را از این مسایل جدا کند مابا کسی دعوا نداریم. مگر شیعه‌هراسی از کجا شروع شد؟ مگر شیعه‌هراسی از کجا شروع شد و شدت گرفت؟ چرا در این هفت،هشت سال اخیر، دوران احمدی نژاد اینقدر شدت گرفت؟ چرا تابه حال شیعیان چنین مشکلاتی را نداشتند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ چند سال پیش هاشمی رفسنجانی به دیدار حضرت آیت الله سیستانی مشرف شد. در ابتدای این دیدار، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از عملکرد آیت‌الله سیستانی در عراق تشکر می کنند. در ادامه آیت‌الله سیستانی به رسم همه علما که خودشان را هیچ کاره می دانند و به قول معروف شکسته نفسی می کنند در جواب به هاشمی گفتند : همه کارهای عراق دست شماست شما باید ائتلاف را حفظ کنید من که کاره ای نیستم و اینجا چیزی دست من نیست اختیاردار من نیستم.

وقتی هاشمی از مشکلات عراق سخن گفت، آیت الله سیستانی که قصد نداشتند بحث را ادامه دهد و می خواستند موضوع را عوض کنند، در جواب گفتند: شما اگر خودتان در ایران متحد باشید همه مشکلات حل خواهد شد. هاشمی رفسنجانی پاسخ داد : ما اختلاف نداریم . من و رهبری با هم خیلی خوب هستیم و هیچ مشکلی نداریم. البته گاهی اختلاف نظرهائی پیش می آید ولی هر جا نتوانیم حل کنیم من کوتاه می آیم و از ایشان تبعیت می کنم .

آیت الله سیستانی فرمودند: بله خبر دارم که شما گفته اید نظر ایشان برایتان حجت است و تبعیت می کنید ولی مصاحبه آقای زیباکلام باشما را که خواندم دیدم شما با هم اختلاف زیادی دارید. این کتاب برای من مهم بود و من آنرا دو بار خواندم .
آقای هاشمی رفسنجانی گفتند : اینها مهم نیست چون مباحث فکری است . آنچه مهم است اینست که در عمل ما متحد عمل می کنیم و به نظر رهبری عمل می شود.

زمان گذشت، تاریخ ورق خورد و انتخابات ریاست جمهوری، سال ۹۲ فرا رسید. هاشمی که خود را مدعی اول پیروزی بر انتخابات می دانست، تمام عزمش را جزم کرده بود که قبای ریاست جمهوری را تصاحب کند. هاشمی تنها مانعی که سر راه خود می دید، بحث رد صلاحیت شدنش بود. سخنرانی جنجالی هاشمی در نمازجمعه ۲۶ تیر ماه، نقش فعال در فتنه ۸۸ ، اقدامات گسترده مهدی هاشمی به عنوان کسی که همواره مورد حمایت پدرش قرار داشته در اغتشاشات، حضور فائزه هاشمی در تظاهرات علیه نظام، صحبت های تحریک آمیز عفت مرعشی ( همسر هاشمی) در حین رای دادن و دعوت مردم برای مبارزه با نظام و ریختن در خیابان ها و اقداماتی که سربسته ماند و کسی از آن ها بویی نبرد، همه دست به دست هم داد که هاشمی خطر رای صلاحیت شدنش را جدی بگیرد.

پیرو همین مسائل بود که جریان هاشمی، در پی کسب مشروعیت برای هاشمی، بیافتند تا احتمال رد صلاحیت شدنش پایین بیاید. نزدیکان هاشمی مدعی شده بودند آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید در قم که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم کمتر به مسایل سیاسی ورود پیدا کرده، دیداری با علی مطهری نماینده مردم تهران داشته است. علی مطهری در این دیدار بر لزوم حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات پیش رو تاکید می کند و آیت الله وحید خراسانی نیز حضور آیت الله هاشمی در انتخابات را اتفاقی مثبت برای کشور ، نظام و مردم می خوانند.

همچنین،رسانه های نزدیک به هاشمی اعلام کردند: محمد هاشمی، برادر و رییس دفتر هاشمی رفسنجانی که برای سفر زیارتی به کشور عراق سفر کرده بود با آیت الله العظمی سیستانی نیز دیدار داشته است. آیت الله سیستانی در این دیدار کوتاه با برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی از او می خواهد تا پیغام ایشان را به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برساند که «حضور ایشان در انتخابات ریاست جمهوری ایران در راستای رونق امور مسلمین و به نفع شیعیان ایران و جهان است».

انتشار این اخبار دروغ باعث شد که دفتر آیت الله وحید خراسانی در همین باره تکذیبه‌ای صادر و در آن عنوان کند: پیرو سؤالات مکرری که از دفتر معظم له در پی انتشار بعضی اخبار مبتنی بر تماس حضرت آیةالله العظمی وحیدخراسانی- مدظله العالی- با بعضی اشخاص جهت کاندیدا شدن گردیده است، به اطلاع می رساند: معظم له هیچ تماس تلفنی و غیره در این خصوص با کسی نداشته و از شخصی درخواستی نکرده اند و در این موضوع نظری نسبت به احدی ندارند.

در همین رابطه، در پی تماس خبرنگار مهر با دفتر حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی ـ نماینده آیت الله سید علی سیستانی در قم ـ خبر منتسب به این مرجع تقلید در خصوص دعوت از هاشمی رفسنجانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، از سوی این دفتر تکذیب شد.

استفاده ابزاری از مراجع تقلید برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، از جمله برنامه های جریان هاشمی برای کسب مشروعیت و بازگشت به صحنه سیاسی کشور می باشد. سو استفاده از نام مراجع اعظام، مخالف با گفتمان اصلی انقلاب اسلامی می باشد.

در تازه ترین اقدام این جریان انحرافی، سایت اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، با انتشار مصاحبه هاشمی با روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت:

اگر دست افراطیون را از تریبون‌هایمان کوتاه کنیم و حکومت خودش را از این مسایل جدا کند مابا کسی دعوا نداریم. مگر شیعه‌هراسی از کجا شروع شد؟ مگر شیعه‌هراسی از کجا شروع شد و شدت گرفت؟ چرا در این هفت،هشت سال اخیر، دوران احمدی نژاد اینقدر شدت گرفت؟ چرا تابه حال شیعیان چنین مشکلاتی را نداشتند.

در ادامه هاشمی افدام تعریف خاطره ای، این بار در خصوص آیت الله سیستانی می کند که ؛ آیت‌الله سیستانی به من گفتند شما در آنجا کارهایی می‌کنید که تاوان آن را مقلدین ما در کشورهای عربی می‌دهند و شیعیان ما تحت فشارند. بله ما هم افراطی شیعه داریم و هم افراطی سنی. کشورهای اهل سنت افراطی‌های خود را مهار کنند و ما هم افراطی‌ها را مهار می‌کنیم.

سایت هاشمی طوری دقیق این مطالب را پشت سر هم آورده است که هر مخاطبی آن را بخواند، آیت الله سیستانی را در مقابل مواضع احمدی نژاد می داند. این موج جدیدی که جریان هاشمی سوارش شده، بر پایه سو استفاده از نام علما و مراجع تقلید است و عاقبت خوشی ندارد.

سایت هاشمی ،کم کم باید خود را محیای تیتری همچون؛ “وهابیت ،عامل دست احمدی نژاد” کند. تا خیال منتقدان و محققان را طوری راحت کند که در پاسخ این ابهامات، یک لبخند ملیحانه نثار جریان هاشمی کند که دست به هر اقدام نامشروعی می زند تا از بورس نیافتند.

جناب هاشمی، ما هم به تأصّی از حضرت آیت الله سیستانی، شما را به اطاعت از سخنان مقام معظم رهبری ، در خصوص اقدامات گروه تکفیری علیه شیعه دعوت می نماییم.

منبع: میدان 72