فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مرحله صدور انقلاب اسلامی، امروز وارد فصل جدیدی شده و یکی از مصداق‌های آن همین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکاست.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در جمع اعضای خبرگان رهبری به سخنرانی پرداخت.
فرمانده کل سپاه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را گرامی داشت و سپس پیرامون مأموریت‌های سپاه پاسداران در عرصه‌های نظامی، امنیتی، فرهنگی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به عنوان مأموریت اصلی، سخن گفت.
سرلشکر جعفری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که در محضرشان بودیم فرمودند که "حفظ انقلاب یعنی حفظ پیش روندگی انقلاب و همین مأموریت اصلی سپاه پاسداران است. تنها نیرویی که باید بتواند انقلاب را حفظ کند سپاه است."
وی گفت: با توجه به این مأموریت سپاه پاسداران باید پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن بگوییم. الحمدالله انقلاب اسلامی با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و نمونه آن صدور روز افزون انقلاب اسلامی می‌باشد. مرحله صدور انقلاب اسلامی، امروز وارد فصل جدیدی شده و یکی از مصداق‌های آن همین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکاست که می‌بینیم با استقبال خوبی در خارج از کشور موجه بوده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران به فتنه ۸۸ و پیامدهای آن برای کشور پرداخت و افزود: فتنه ۸۸ داشت تهدیداتی را برای انقلاب اسلامی و کشور پدید می‌آورد که بحمدالله با قیام یکپارچه مردم در 9 دی توطئه معاندان نظام اسلامی خنثی شد.
سرلشکر جعفری بر ابعاد منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی و نقش تأثیرگذار انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: حزب‌الله لبنان و مقاومت آن در برابر یکی از ارتش‌های مدعی جهان یعنی ارتش رژیم‌صهیونیستی از معجزات انقلاب اسلامی است و نفوذ قدرتمندانه نظام اسلامی به عنوان سکاندار در منطقه می‌باشد.
وی معرفی شدن ملت ایران، محبوبیت جمهوری اسلامی و عزت آن را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و تأکید کرد: این امر در سایه لطف الهی روز به روز در حال گسترش است.
وی از نقش مستشاری جمهوری اسلامی در عراق و سوریه و پاکسازی مناطق عراق از گروه‌های تروریستی و داعش با کمک و مشاوره فرماندهان نظامی سپاه پاسداران را نیز یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تحلیل کرد و گفت: امروز نه تنها فلسطین و لبنان بلکه مردم عراق و سوریه نیز به نقش اثرگذار انقلاب اسلامی اذعان دارند و در این زمینه قدردان ملت ایران هستند و علیرغم تبلیغات دشمن و راه انداختن بحث عرب و عجم آنچه شاهد آن هستیم نزدیک بیش از پیش دو ملت را شاهدیم.
سرلشکر جعفری بر تفکر انقلابی برای مقابله با توطئه دشمنان داخلی و خارجی، تأکید کرد و گفت: شعار نه غزه، نه لبنان در واقع دشمنی با اهداف بنیادین جمهوری اسلامی است، اما وجود آزادی سیاسی که امروز در ایران اسلامی هست در خیلی از کشورهای مدعی دموکراسی وجود ندارد نباید موجب شود افراد در قالب‌های مختلف و توطئه‌های گوناگون، دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سؤال برده و بر آن خدشه کنند.
وی از نقش عمیق بسیج در خنثی‌سازی فتنه‌ها نکاتی را بیان کرد و از اقتدار نظامی و دفاعی نظام سخن گفت.
سرلشکر جعفری در ادامه اظهار داشت: اقتدار نظامی و دفاعی ما با تکیه بر پشتوانه مردمی، مرهون فناوری‌های روز افزون سپاه و خودکفایی در این عرصه‌ها می‌باشد که دشمنان همه علیرغم میلی باطنی‌شان به آن اذعان دارند.
وی از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سازندگی به ویژه در مناطق محروم در راستای محرومیت زدایی گزارشی ارائه داد و آن را در راستای مأموریت‌های این نهاد ارزشمند و انقلابی ارزیابی کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان از بروز برخی ناهنجاری‌های فرهنگی و اقتصادی و وجود فسادهای اقتصادی، انتقاد کرد و گفت: برای فائق آمدن بر مشکلات فرهنگی و اقتصادی نیازمند عزم جدی و استفاده از مدیران کارآمد هستیم که بتوانند در فقط بحران با مدیریت بحران از عهده عبور انقلاب از مشکلات به خوبی بر آید.
وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب از جمله مسئولیت‌های انقلاب اسلامی را اسلامی کردن جامعه در همه عرصه دانست و گفت: اسلامی کردن جامعه از اهداف انقلاب اسلامی است که باید برای تحقق آن بکوشیم و این امر مستلزم تلاش مستمر همه مردم و مسئولان نظام است که انشاءالله باید تحقق پیدا کند.(+)

"Our President, analytical news site"