رئیس مرکز بررسی ‏های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: در سال 2035 تا 2050 یکی از کشورهایی که به عنوان ابرقدرت مطرح می‌شود ایران است؛ این پیش بینی خودشان است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از«خبرگزاری دانشجو» از کرمان، حسن عباسی در دومین گردهمایی فعالان و جهادگران فضای مجازی استان کرمان(۱۳۹۱/۸/۶) با موضوع «بهشت در سیاه چاله، بررسی زندگی دوم در آواتاری» با بیان اینکه کاهش جمعیت در کشور به عنوان یک تهدید جدی تبدل شده است؛ اظهار داشت: تهدید اوباما، تهدید اسرائیل، حملات نظامی، جنگ نرم، سخت، نیمه سخت و ... اینها فرع بر مقوله ای است که خانواده می خواهد شکل بگیرد.

امروزه کم توجهی جوانان به ازدواج نگران کننده است

وی با بیان اینکه امروز 65 درصد دانشجویان دانشگاهها را دختران جامعه تشکیل داده اند؛ گفت: این وضعیت که دختران و پسران فقط درس می خواند و به بحث ازدواج کم تر توجه می کنند جای نگرانی دارد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: جوانان جهاد ازدواج و میدان نبرد جدی برای حل این معضل کلیدی را باید دنبال کنند هم برای ارتقاء مودت، رحمت و برکت یافتن زندگی و برکت فضای جامعه لازم است.

با حجم عظیم جوان ما امکان ازدواج چهار برابر نشده است
عباسی در ادامه عنوان کرد: ما در برنامه ریزی استراتژی در کشور درگیر هستیم 10سال پیش وقتی یک چهارم دانشجو داشتیم یعنی یک میلیون و 100 هزار دانشجو و در سال گذشته این چهار برابر شده متأسفانه این حجم عظیم جوان ما امکان ازدواج چهار برابر نشده است؛ یعنی شرایط مسکن، اشتغال و موارد اقتصادی برجسته است که افق ازدواج را دگرگون می کند.
وی با بیان اینکه باید برگردیم به زمان دفاع مقدس که ازدواج ها ساده و آسان صورت می گرفت، افزود: یک دوره 10 ساله در نسل امروز به تعویق کشیده می شود ما زندگی نسل جوانمان را به تعویق کشیده ایم یعنی با این ساز و کاری که راه افتاده در مسئله علم و موارد دیگر سر جای خودش مطلوب است اما اگر خانواده در اولویت قرار نگیرد نیمی از پیکره جامعه صدمه خواهند خورد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در ادامه بیان داشت: اگر جوانان دهه سوم زندگی خود را از دست دهند اول دهه چهارم دیگر نشاطی در زندگی آنها وجود ندارد.

بالا رفتن سن ازدواج رگه هایی از زندگی دیجیتالی است

عباسی فردی شدن، دیجیتالی شدن و شخصی شدن را سه خطر فرهنگی بزرگ عنوان کرد و گفت: بالا رفتن سن ازدواج رگه هایی از زندگی دیجیتالی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در ادامه با اشاره به اینکه ما باید سطح زندگی مان را نقد کنیم، به چالش بکشیم و رویه هایمان را تغییر دهیم، تصریح کرد: اگر یک نسل با نشاط با توجه به شرایط جهان که امروز تکنولوژی و محیط اجتماعی مدرن را پشت سر می گذارد و دنیا حسرت این حجم عظیم جوان 4 میلیون و 400 هزار دانشجوی ما و 13 میلیون دانش آموز ما را دارند؛ لذا این مجاهدت توسط حکومت و دولت خوب نمی تواند رقم بخورد و نیاز به مشارکت خود جوانان در این زمینه دارد.

امروز یک بار دیگر می‌خواهیم با جوهره اسلامی یک نظام تمدنی بسازیم

وی با اشاره به سبک زندگی دوم یا second life اظهار داشت: دوره تمدن سازی را آغاز کردیم که در این دوره انسانهای بزرگ، ملت های بزرگ با اهداف بزرگشان شناخته می شوند.

عباسی با بیان اینکه در اهدف و افق بزرگ حتما روبروی آنها مشکلات بزرگی مثل تحریم، جنگ و غیره وجود دارد؛ تصریح کرد: اصل مسئله این است که ما قله ای تعریف کرده ایم به عنوان کشور و ملتی که در طول چهار و پنج سال گذشته بارها به اوج تمدن رسیده ایم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: امروز یک بار دیگر می خواهیم با جوهره اسلامی یک نظام تمدنی بسازیم که در سه لایه سبک زندگی، نوع خانواده و خود تئوری های جامعه سازی تعریف می شود.

بایستی مردم را در سیاست گذاری های کلان شریک و دخیل بدانیم

وی، گفت: یک حکومت مردمی هستیم از این جهت بایستی مردم را در سیاست گذاری های کلان شریک و دخیل بدانیم در هیچ کجای جهان مباحث استراتژیکشان را در فضای عمومی مطرح نمی کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال اظهار داشت: مردم محرم اند و باید آنچه که در مورد آینده تصمیم سازی و تصمیم گیری می شود درجریان قرار بگیرند.

نسل امروز بر خلاف نسل های گذشته در یک دوره 25 ساله چهار نوع جامعه تجربه کرده است

عباسی با اشاره به اینکه چند صد سال طول می کشید چند نسل تا یک جامعه شکل می گرفت، گفت: اما درباره ملت ایران برعکس این اتفاق می افتد یعنی در یک دوره 25 ساله چهار نوع جامعه به وجود می آید.

وی به شش جامعه اصلی در سه هزار سال گذشته داریم اشاره کرد و بیان داشت: اولین جامعه آن یهودی است که جامعه یهودی 2500 سال قبل توسط سلیمان نبی تحت عنوان ملک سلمیان به وجود آمد که قرآن کریم هم به آن اشاره مستقیم کرده است؛ این جامعه معروف به جامعه مِدینا که امروزه به آن جامعه مدنی گفته می شود که یک واژه عبری است.
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال عمر، نژاد، فرهنگ و دین را از ویژگی های این جامعه عنوان کرد و گفت: هرم این جامعه را که در نظر بگیرید رأس آن دولت، قاعده آن ملت و بین دولت و ملت نظام است که 75 تا 100 سال پروژه جامعه سازی طول می کشد.

ایران کشور پیشتازی است که در تئوری جامعه سازی حدود 50 درصد پیشرفت کرده است

عباسی، تصریح کرد: امروز در روی کره زمین تنها 8 کشور، جامعه به معنی اخص این کلمه هستند. در کشورهای آسیایی این جامعه وجود ندارد ما کشور پیشتازی هستیم که در تئوری جامعه سازی حدود 50درصد جلو رفتیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در ادامه ابراز داشت: نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که ما در یک پروسه 50 ساله، جامعه سازیمان تمام شود؛ در دوره میانه عمر شما یعنی از 25 سالگی تا 75 ایران تبدیل به یک جامعه می شود آنچه که در حال حاضر وجود دارد جامعه نیست، بلکه دولت سازی، ملت سازی و نظام سازی است.

یکی از مشکلات چیدمان ملت مسئله خانواده، زاد و ولد و سبک زندگی است

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تازه در حال نظام سازی است؛ گفت: این پروسه حدود 25 سال طول می کشد؛ 140 زیر سیستم دارد تا الان نزدیک یک دهم آن در مرکز دکترینال ایران تهیه شده است.

عباسی افزود: چیدمان دولت مراحل آخر خود را طی می کند در چهار لایحه شورا، مجلس، نهاد ریاست جمهوری و نهاد ولایت فقیه است و یکی از مشکلات چیدمان ملت مسئله خانواده، زاد و ولد و سبک زندگی است که در چند ماه اخیر بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در ادامه بیان داشت: جامعه مدینا در 400 سال قبل در دوره هخامنشی تبدیل به جامعه شهر می شود که شهر معادل کلمه مدینا است.

وی افزود: شهر به معنی اخص کلمه در اولین امپراطوری جهان که هخامنشین است شکل می گیرد و در دوره سوم در یونان و 200 سال بعد از آن مفهوم پلیس که همان معنای شهر را دارد مطرح شد.

عباسی تصریح کرد: جامعه چهارم که 300 سال بعد، یعنی سال 100 میلادی (حدود 1900 سال قبل) در روم به وجود می آید که جامعه تمدنی نام گذاری شده بود 1700 سال بعد از این آخرین مدل جامعه به وجود آمد که به جامعه بورژوایی معروف است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال عنوان کرد: اگر مسائل زندگی دوم در فضای سایبر را هم به این مشکلات اضافه کنیم سئوال اینجاست که چگونه باید با آنها روبه‌رو شد؟ و این نگرانی باید مطرح شود و چاره ای اندیشید.

امروز سبک زندگی آمریکایی یک دین است

عباسی عنوان کرد: آشنایی با زندگی دوم اگر با نگاه فلسفی باشد صحبت از آواتار پیش می آید؛ یعنی وقتی شما صحبت از second life می کنید قبل از اینکه به زندگی دوم بپردازید و قبل از اینکه با سازوکار آن آشنا باشید باید به این مفهوم پاسخ دهید که میزان شناخت شما از آواتار چقدر است؟ چون انسان در فضای سایبر برای خودش آواتار درست می کند و باید این مسئله را در نظر گرفت که چه شده که ایالت متحده انیمیشنی به نام آواتار در 60 قسمت درست می کند؟ و یا اینکه چه می شود که شما اسطوره ای از خودتان در فضای سایبر ایجاد کنید و با آن اسطوره زندگی کنید؟ پس وقتی پرسش فلسفی در مورد زندگی دوم مطرح است، نه در مورد زندگی است و نه در مورد فضای سایبر بلکه در مورد مفهومی به نام آواتار است.

وی بیان داشت: به نظر شما این آواتار چیست؟ اسطوره ای است که ما در آن فضا از خودمان می تراشیم و باید بررسی کنیم که چه اتفاقی افتاده است که بشر احساس نیاز کرده و از خودش یک آواتار ساخته است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در ادامه بیان داشت: دلیل اهمیت این موضوع این است که Second Life یا زندگی دوم جزئی از سبک زندگی آمریکایی است.
امروز سبک زندگی آمریکایی یک دین است شما اگر دانشجوی فلسفه دین باشید اگر از شما بپرسند دین یعنی چی؟ می گویید راه و روش زندگی.

عباسی با بیان اینکه NSA یعنی آژانس امنیت آمریکا گفت: این آژانس در 1953 زیر نظر پنتاگون مجموعه ای را که شما به نام اینترنت می شناسید به وجود آورد رسانه ها شنیدید که آمریکا ستاد مرکزی جنگ سایبر تشکیل داد.

وی تصریح کرد: یک بار به یک رسانه سراسری اعلام کردم که ویندوز برای جاسوسی ساخته شده است؛ و زمانی که به اینترنت متصل می شوند ویندوز دچار مشکل می‌شود و فکر می‌کنند دچار حمله جاسوسی شده اند.

استادهای دانشگاه های ما نمی دانند که اینترنت یک ابزار نظامی است

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: زمانی که جامعه با چنین افرادی روبه رو است معلوم است که هک کردن شما کار بسیار آسانی است. وقتی استادهای دانشگاه های شما نمی دانند که اینترنت یک ابزار نظامی است، همه فکر می کنند بعد از مودم و کامپیوترشان هیچ چیز دیگری نیست، نمی دانند که هر کاری پشت مودم انجام می دهند NSA، آن طرف نشسته اند و می بینند شما کجا می روید و چه کار می کنید.

اطلاعاتی که در شبکه های اجتماعی می‌گذارید از بمب اتم هم خطرناک تر است

وی بیان کرد: اطلاعاتی که در شبکه های اجتماعی می گذارید از بمب اتم هم خطرناک تر است. اگر شما در فضای سایبر بی محابا حضور داشته باشید به درد فردای کشور نمی خورید. در فضای سایبر افرادی را دور هم جمع می کنند تا بتوانند از شما اطلاعات کسب کنند. همان طور که در اوایل انقلاب این گونه بود که فردی را وارد زندان می کردند وقتی آن شخص با شما هم صحبت می شد به راحتی می توانست اطلاعات مورد نظرش را کسب کند که این الان در فضای سایبر در حال رخ دادن است.

عباسی گفت: غیر از آن سه نکته ای که در مورد عواقب second life بیان کردم نکته چهارمی هم وجود دارد و آن این است که آواتاریسم در مقال مهدویت قرار می‌گیرد.

وی، افزود: روشنفکری در کشور ما مریض است و تئوری های آن طرف جهان ما را نجات نخواهد داد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به چاپ دلار تصریح کرد: آمریکا بیش از 32 هزار میلیارد دلار پول خلق کرده و ما ریال خودمان را به دلار آویزان کرده ایم که هیچ پشتوانه ای ندارد و دشمنان به دنبال زمین زدن ایران از طریق پول هستند.

آمریکا 16 تریلیون دلار بدهی دارد

وی، افزود: الان که در سال 2012 هستیم و ایالات متحده نزدیک 16تریلیون بدهی دارد و این را قبلا پیش بینی کرده بودند. یکی از ابرترندها بدهی است، یعنی یکی از این میدان‌های اصلی حرکت ایالات متحده و جهان بدهی است، در این نقشه بدهی مهم‌ترین نقطه کلیدی است.

عباسی در ادامه اضافه کرد: یکی دیگر، استرس و فشار روانی است، همین الان در نسل شما نسبت به نسل قبل استرس بیشتر است و قطعا در سال 2050 یکی از مشکلات جهان استرس است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال اظهار داشت: امروز این بدهی خودش را نشان داده، بدهی جهان 140 تا است و درآمد جهان 145 تا و این یعنی ورشکستگی دارد جامعه جهانی را نابود می‌کند.

وی، تصریح کرد: یک ترند را به نام پیری و کهولت را مطرح می‌کند، در کشور ما هم طی یکی دو سال گذشته شروع شده است، سن ازدواج بالا رفته، زاد و ولد کم شده و امید به زندگی هم بالا رفته است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: خطرناک ترین این ترندها تفرد است، انسان‌ها از تنهایی مفرط رنج می‌برند و در سال 2035 تا 2050 تعداد حیوانات خانگی از انسان‌ها بیشتر می‌شود.

عباسی، بیان داشت: در سال 2035 تا 2050 یکی از کشورهایی که به عنوان ابرقدرت مطرح می‌شود ایران است، این پیش بینی خودشان است.

اختلاس 4 هزار میلیارد حاصل بی عرضگی مدیران نیست

رئیس مرکز دکترینال بدون مرز با اشاره به اختلاس بزرگ در کشور افزود: اختلاس 4 هزار میلیارد حاصل بی عرضگی مدیران نیست حکایت از فساد ذاتی سیستم بانکی است و علم اقتصاد نتواسته است مشکلات اروپایی ها و غربی ها را حل کند و از دانشکده های اقتصاد ایران چیزی بیرون نخواهد آمد.

وی، افزود: با بیان اینکه کسانی که ادعا دارد که بانک را اداره می کنند تصریح کرد: 4 هزار اختلاس را ندیدید چطور این سیستم را که کپی گرفته اید می توانید آن را اداره کنید.

عباسی، تصریح کرد: در سال 2050جامعه کاملا دیجیتالی می شود و ایران، مکزیک و ترکیه سه قدرت بزرگ می شوند مکزیک تا سال 2050 آمریکا را با زاد و ولد اشغال می‌کند و ابر قدرت 2050 در غرب مکزیک است و ترکیه وارد اتحادیه اروپا شود قدرتمند می شود.

ایران در سال 2050 با تولید نرم افزار جهان را اداره کند

عباسی، تصریح کرد: ایران قدرت تولید نزم افزار برای جهان دارد و می تواند در سال 2050 با تولید نرم افزار جهان را اداره کند.

وی، اظهار داشت: سیستم عامل مارکسیست و لیبرالیست در حال نابودی است و ما در 25 سال آینده می توانیم سیستم عامل ارائه بدهیم ابر قدرت جهان شویم و برای آینده نظام جهان ایدئولوژی اسلامی ارائه دهیم و مدیریتی که ایران ارائه می دهد در 25 آینده جهان از آن تبعیت می کند.

ما در دهه فجر سال جاری ترندهای جمهوری اسلامی رونمایی می کنیم

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خطرات جهانی دیگر را جنگ آمریکا و چین، ایرن و رژیم صهیونیستی و تغیرات سیاسی در عربستان انقلاب در طبقه متوسط عنوان کرد.

عباسی با اشاره به اینکه هر کشور ترند خودش را با نقشه پایتختش منتشر می کند افزود: ما در دهه فجر سال جاری ترندهای جمهوری اسلامی را براساس 1414 و سی سال 1444 رونمایی می کنیم.