"عبدالباری عطوان" نوشت: "«ائتلاف سعودی با 200 جنگنده اف-16 آنقدر اعتماد به نفس داشت که می خواست به تهران، به گفته سعودی ها، به پایتخت «فارس و مجوس» حمله کنند و آن را از بین ببرند و زنان زیبای آن را به اسارت بگیرند»!"

"عبدالباری عطوان" تحلیلگر برجسته جهان عرب طی یادداشتی در سرمقاله روزنامه "رای الیوم" نوشت: «اینک در دومین سالگرد عملیات "توفان قاطع" و جنگ علیه یمن قرار گرفته ایم و من به خوبی به یاد دارم که در اوائل این جنگ حامیان آن چه چیزهایی که انتظار نداشتند. انتظار داشتند که جنگنده های ائتلاف سعودی به ایران هم حمله کنند.»

عطوان در ادامه نوشت: «ائتلاف سعودی با 200 جنگنده اف-16 آنقدر اعتماد به نفس داشت که می خواست به تهران، به گفته سعودی ها، به پایتخت «فارس و مجوس» حمله کنند و آن را از بین ببرند و زنان زیبای آن را به اسارت بگیرند»!

عطوان رییس تحریریه رای الیوم افزود: «آری! اعتقاد سلمان، شاه عربستان در اوائل جنگ یمن ما را شگفت زده کرده بود. آن هنگام که سعودی ها می گفتند ایران بر 5 پایتخت عربی سیطره دارد و دیگر این دوره دوره قاطعیت نظامی سلمان است و نه دوره آرام و قرار گرفتن و با همه به استثنای اسراییل و به ویژه ایران، از در مقابله وارد خواهد شد. این در حالی است که در دومین سالگرد جنگ قرار گرفتیم و همواره وعده های این هفته و این ماه برای شکست حوثی ها داده می شود بی آنکه یمنی ها از مواضع خود علیه سعودی عقب نشینی کنند یا اینکه اهداف توفان قاطعیت محقق شود.»(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/vFf5J