جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از جمله جشن‌های ویژه پیروزی انقلاب اسلامی است اما در عین ناباوری یکی از روزهای آن به عنصر مرتبط با رژیم پهلوی اختصاص یافته است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از کیهان، روزنامه «آسیا» در شماره روز گذشته این نشریه و در خبری با عنوان «روزی با علی‌اکبر صادقی و زندگی جواد مجابی در جشنواره تجسمی فجر» به فیلم مستند «پسرک چشم‌آبی» پرداخت و نوشت: «پسرک چشم‌آبی» روایتی از دغدغه‌ها، عقاید و زندگی «جواد مجابی» نقاش، شاعر و نویسنده است.»

مجابی معروف به آقای ذوذنقه از نویسندگان روزنامه اطلاعات در عصر ستمشاهی است که در رژیم پهلوی قریب دو دهه کارمند دادگستری بود و سپس سمت کارشناس فرهنگی وزارت فرهنگ و هنر پهلوی را به عهده گرفت.

شایان ذکر است جواد مجابی پس از انقلاب مدتی سردبیر مجله «دنیای سخن» بود. او تألیف کتاب ضد جنگ «شب ملخ» در سال‌های پس از دفاع مقدس را نیز در کارنامه فعالیت‌های خود دارد!

«روزنامه آسیا» در شماره دیروز خود در خبری دیگر تحت عنوان بزرگداشت «جمال میرصادقی» نوشت: شب «جمال میرصادقی» صدو پنجاه و یکمین شب از شب‌های مجله بخارا بود که با همکاری موسسه فرهنگی هنری ملت، «دائرهًْ‌المعارف بزرگ اسلامی»، «بنیاد محمود افشار»، گنجینه پژوهشی «ایرج افشار» و «کانون فرهنگی چوک»، عصر پنجشنبه ۲۴ بهمن در کانون زبان فارسی برگزار شد.»

بنابر نوشته روزنامه آسیا، «علی‌اشرف درویشیان» (از اعضای کانون غیرقانونی نویسندگان) از جمله سخنرانان این مراسم بود. قرائت پیام «محمود دولت‌آبادی» توسط «علی دهباشی» سردبیر فصلنامه بخارا (ارگان فعالان فراماسونری) بخش دیگری از این نکوداشت بود. محمود دولت‌آبادی از جمله مسافران کنفرانس رسوای برلین بود. دولت‌آبادی به اتهام ترویج مارکسیسم به ۲ سال زندان در رژیم ستمشاهی محکوم شده بود که وادادگی‌های او در مقابل ساواک و مأموران زندان، فریاد اعتراض هم‌مسلک‌های مارکسیست وی را به آسمان بلند کرده و او را مایه سرشکستگی و آبروریزی جمع خود می‌دانستند.

گفتنی است در ماه‌های اخیر فعالیت اعضای کانون نویسندگان در سایه حمایت‌ها و پوشش‌های گسترده نشریات زنجیره‌ای تشدید شده است. کانونی که در زمان فعالیت خود به محل تجمع عناصر ضد انقلاب و ضد دین تبدیل شده بود.

جای فرهنگ و ارشاد و اسلام کجاست؟!

در همین حال، در پی اظهارات آقای صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که پوست‌اندازی کانون منحله نویسندگان را لازمه فعالیت مجدد آن دانسته بود روزنامه جدیدالانتشار حزب کارگزاران با تعجیلی شگفت‌انگیز «منیرو روانی‌پور» مسافر رسوای کنفرانس خفت‌بار برلین را از محل اقامتش (آمریکا) به مصاحبه فرا می‌خواند و او با فیگور یک صاحبنظر! که اصلا به وی نمی‌آید خطاب به خبرنگار این نشریه می‌گوید:

«ما کاری نکردیم که سعی کنیم اعتماد کسی را جلب کنیم، خواندن و نوشتن تنها گناه ماست و حساس بودن به عدالت اجتماعی... آن کسی که باید عوض شود، نه این که پوست بیندازد آنها (دولتمردان) هستند.

گفتنی است در همین شماره از روزنامه جدید حزب کارگزاران عکس‌ها و مصاحبه‌های شاعر لائیک و ضدانقلاب، احمد شاملو با روزنامه صهیونیستی آیندگان چاپ شده است. شاملو جاسوس آلمان‌ها بود و به دلیل حمایت از نازی‌ها بازداشت شده بود. او موهن‌ترین الفاظ را در اشعارش به امام راحل نسبت داد و چند سال قبل هم چاپ شعر ضد اسلامی‌اش در روزنامه صدای عدالت لغو امتیاز این نشریه را در پی داشت.

آیا مفهوم اعتدال ایجاب می‌کند عناصری که از رسانه‌های بیگانه سیاه‌ترین کلمات را نثار باورهای اسلامی کرده‌اند و کارنامه سیاهی در دشمنی با مردم این مرز و بوم دارند و از جمله کسی که عملیات تروریستی ۷ تیرماه ۶۰ و شهادت رجایی و باهنر را به سرکرده منافقین تبریک گفته است و... آزادانه به انقلاب دهن‌کجی کنند؟!

آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظیفه و مسئولیت فرهنگی و ارشادی و اسلامی خود را از یاد برده است؟!