موسوی بجنوردی: خط قرمز ما، ولایت فقیه است.بنده با آیت‌الله خامنه‌ای هم دوستی شخصی داریم و هم ایشان را ولی فقیه می‌دانیم که باید حرمت و کرامتشان محفوظ باشد./دسته‌ای از بهایی‌ها فاقد حقوق شهروندی هستند که با رژیم فاسد اسرائیل همکاری می‌کنند و بر ضد اسلام یا بر ضد جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند. این دسته از بهایی‌ها نیز از حقوق انسانی برخوردارند؛

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ آیت الله موسوی بجنوردی در مصاحبه‌ای به خبرگزاری فارس گفته بود: «بعد از سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه ۲۹ خرداد ۸۸، مجمع روحانیون مبارز برای راهپیمایی اطلاعیه داده بود. من عضو مجمع روحانیون هستم و پیغام دادم که اگر راهپیمایی کنید من از مجمع خارج می‌شوم و باید راهپیمایی را لغو کنید. آقای خاموشی رئیس سازمان تبلیغات که شاگرد من هست پیشم آمد و به من گفت نباید با رهبری مخالفت شود. بعد به آقای خاتمی زنگ زدم و گفتم باید اعلام کنید که مجمع روحانیون امروز راهپیمایی ندارد و ایشان نیز پذیرفتند.»
او اضافه کرده بود: «اطلاعیه صادر و در اخبار ساعت ۲ خوانده شد. همان روز از طرف بیت رهبری با من تماس گرفتند و تشکر کردند. به‌هرحال خط قرمز ما، ولایت فقیه است. بنده خودم با آیت‌الله خامنه‌ای دوستی نزدیک دارم و به هم علاقمندیم. ۵۲ سال قبل وقتی با آقای هاشمی به نجف آمدند، در درس پدر بنده شرکت کردند و از آن زمان ما با ایشان و پدرشان آقا سید جواد که مرد بسیار بزرگی بود آشنا بودیم؛ بنابراین بنده با ایشان هم دوستی شخصی داریم و هم ایشان را ولی فقیه می‌دانیم که باید حرمت و کرامتشان محفوظ باشد. مقام معظم رهبری در حال حاضر به مجمع روحانیون ماهیانه هم پرداخت می‌کنند یعنی روابط مجمع روحانیون با رهبری خیلی خوب است حالا اگر یک افرادی پیدا می‌شوند و حرف‌هایی می‌زنند، نباید آن را پای مجمع گذاشت.»
آیت الله موسوی بجنوردی در همان گفتگو که به بهانه سالگرد صدور فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام خمینی درباره رعایت حقوق مخالفان انجام‌شده، درباره منشور حقوق شهروندی حسن روحانی و در پاسخ به این پرسش که «اینکه وقتی گفته می‌شود همه شهروندان حق تحصیل‌دارند، آیا این حق به عنوان مثال شامل حال بهائیان هم می‌شود؟» گفته: «به هیچ عنوان. بعضی مسائل نیاز به این ندارد که تخصیص بزنیم، آن‌کسی که با اسلام مخالف است، موضوعا خارج است. بهائی ضد اسلام است و موضوعا از این بحث خارج می‌شود. هیچوقت ما نمی‌گوییم بهایی حق تحصیل آزاد دارد، اصلاً حقوق شهروندی ندارد. مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان از حق شهروندی برخوردارند. در مجلس نماینده دارند، زیرا ادیان ابراهیمی هستند و ما با آن‌ها تعامل داریم و نمایندگان آن‌ها با ما دوست هستند.»
روز بعد سایت جماران، وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی و نزدیک به مجمع روحانیون مبارز گفتگویی جدید از موسوی بجنوردی منتشر کرد که وی توضیحاتی درباره سخنانش داده و مواضع خود را صریح‌تر بیان نموده‌اند. موسوی بجنوردی به سایت جماران گفته بود: «دسته‌ای از بهایی‌ها فاقد حقوق شهروندی هستند که با رژیم فاسد اسرائیل همکاری می‌کنند و بر ضد اسلام یا بر ضد جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند. این دسته از بهایی‌ها نیز از حقوق انسانی برخوردارند؛ اما اینکه بتوانند در دانشگاه‌ها وارد شوند و از امتیازات ویژه شهروندان در ایران استفاده کنند؛ طبیعی است که به دلیل مجرم تلقی شدن آن‌ها اساساً بهره‌مندی آن‌ها از برخی از حقوق امکان‌پذیر نیست همچنانی که بسیاری دیگر از مجرمین بر اساس حکم دادگاه از برخی از آزادی‌ها و برخورداری‌های خود محروم می‌شوند و محدودیت‌هایی برای آن‌ها وضع می‌شود.»

او با اشاره به آنچه که «تفاوت فراوان میان بهایی‌هایی که به تبلیغ علیه اسلام مشغول‌اند و بهایی‌هایی که بی‌هیچ تبلیغی در جامعه، به‌آرامی زندگی می‌کنند» نامیده بود، تاکید داشت: «بر اساس برداشت من از سیره امام خمینی چنین استنباط می‌شود که؛ هیچ کس حق تجسس درباره بهایی بودن و نبودن فرد یا خانواده‌ای را ندارد و اگر کسی بهایی بودن خود را ابراز نکند؛ تجسس درباره او و محروم کردن او از حقوق شهروندی‌اش جایز نیست.»
وی درباره اینکه بر اساس پروتکل‌های بهاییت آیا چیزی به نام بهایی آرام وجود دارد یا نه چیزی نگفت.

منبع

"Our President, analytical news site"