نشریه پایتخت کهن ارگان غیر رسمی نهضت به اصطلاح آزادی در شماره 73 تاریخ هجدهم اردیبهشت حمایت سران نهضت منلحه به اصطلاح آزادی را از ریاست علی لاریجانی بر مجلس دهم به چاپ رسانده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ ابراهیم یزدی ، صباغیان ، توسلی، اعظم طالقانی،فضل اله صلواتی و... از جمله افرادی هستند که به تمجید از علی لاریجانی و عملکرد وی میپردازند.

با انتشار این نشریه ذهن نگارنده به سه سوال معطوف گشته است.
اول: چه فضایی در جغرافیای سیاسی کشور در پسابرجام حاکم گردیده که بار دیگر نهضت آزادی شرایط را برای عرض اندام در چنین فضایی مناسب میبیند؟ ایا بازسازی و احیای جریان غربگرا و سازش گرایی چون نهضت آزادی را میتوان در میدان هشدار از " پروژه نفوذ " رهبر معظم انقلاب بدان تاکید مکرر میفرمایند، دید یا نه؟
دوم: این جریان سازشگرا (نهضت به اصطلاح آزادی) چه منافعی را برای اردوگاه خود متصور میشود که در معرکه رقابت عارف- لاریجانی به حمایت تمام فد از ریاست لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی برخواسته است؟
سوم: واما آیا وقت آن نرسیده که غایبان و ساکتین امروز دفاع از خط امام ره از یک سو و نیز مدعیان بصیرت کفن پوش دیروز که به دولت انقلابی دکتر احمدی نژاد انگ انحراف و ملی گرایی میزدند و آن را بزرگترین خطر از صدر اسلام، میخواندند! امروز سکوت خود را بشکنند؟
در پایان به بازخوانی فرازهایی از نامه امام ره به وزیر کشور وقت در خصوص نهضت به اصطلاح آزادی که گویی برای اوضاع امروز کشور نوشته شده میپردازیم ، انجا که حضرتشان میفرمایند:
«نهضت آزادی طرفدار وابستگی جدی کشور ایران به آمریکاست و در اینباره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و اینان مدتی بر سرکار مانده بودند (و یا دوباره بر سرکار بیایند!) ملتهای مظلوم و بویژه ملت عزیز ایران زیر چنگال امریکا و مستشاران امریکا دست و پا میزدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران میخورد که قرنها سر بلند نمیکرد...
آنها بدنبال منحرف کردن جوانان ماهستند... دنبال گمراه کردن مردم هستند. نباید رسمیت داشته باشند و با آنها قاطعانه برخورد شود.(+)

علی بدری